Wij gaan morgen voor 2 weken op vakantie naar een kindercamping in NL. We zijn geen kampeerders en nu is er alleen maar iedere dag regen voorspelt. Hebben jullie tips? Handige dingen om mee te nemen?

We hebben overigens een nieuwe camper met grote voortent en vast grondzeil bij ons, dus dat zit wel goed.

• ik heb de neiging om niet te gaan, mijn man daarentegen is vol enthousiasme.

Ik vind vaak dat het weerbericht zo ver vooruit niet klopt. Ook zal het vaak niet de hele dag door regenen en af en toe een bui is geen drama. Ik zou dus sowieso lekker gaan en me niet zo druk maken over weersvoorspellingen. 🙂

Spelletjes meenemen in elk geval!
Waarschijnlijk is het gewoon af en toe een buitje, veel plezier!

Goeie regenkleding mee! Ik heb van die tuinbroeken van regenbroek en daarover regenjas en laarzen! Kan er gewoon buiten gespeeld worden.

Regenkleding en spelletjes mee en een iets om muziek te luisteren, boeken, tijdschriften en vooral ook genoeg handdoeken. Is hartstikke leuk! Buiten zijn in de regen is echt niet zo erg. Paraplu kan ook handig zijn trouwens.

Regen wordt pas een probleem als je spullen niet meer droog worden. Dus mocht het echt hele dagen regenen, kijk of je een klein kacheltje voor in de voortent kan kopen.

Maak gebruik van de droge momenten, het regent maar zelden de hele dag door. Laarzen en regen kleding mee, en als het warm is lekker in zwemkleding naar buiten.
        Wij hebben 6 jaar geleden met de tent gekampeerd en de eerste week hadden we heel veel regen, dochter ging naar buiten zodra het even droog was. Het gevolg was wel dat ze na een week geen schone lange broek meer had😂 daarna een hittegolf in week 2, dus de boel wassen en het was zo weer droog. Kijk of er op de camping een wasmachine en droger zijn en laat de kinderen kleding dragen dat ook in de droger kan.
        voldoende spelletjes en knutselspullen mee en er eens op uit naar een droge plek.

Honkeytonk

Ja, laarzen en een regenponcho had ik idd, maar misschien is zo’n heel pak wel handiger 🙂

Sevenof9

Klopt, heel leuk idd, zeker voor de jongens. Maar alles nat, oeff daar zie ik wel tegenop.

June

Dank je voor de tip, we hebben wel goede verwarming in de camper zelf, voor de voortent zal ik kijken of er een extra kacheltje al bij zit (het is de camper van mijn moeder en haar man)