Ik werk 4 dagen, waarvan sinds juli één op kantoor. Thuiswerken ben ik gewend, maar dan één dag per week. Periode dat de kinderen thuis waren zat ik beneden aan de eetkamertafel en dat vonden we eigenlijk alle drie heel gezellig. Kan niet zeggen dat het enorm productief was 🙈
Inmiddels heb ik boven een kamer leeg gehaald en daar een werkkamer van gemaakt. Werk en privé lopen daardoor minder in elkaar over. Ik ben wel geneigd om wat te lang te blijven zitten... nog even dit, nog even dat...
Thuiswerken vind ik eigenlijk wel prima, maar het heeft mijn werk er niet makkelijker op gemaakt. Wanneer iemand het ergens niet mee eens is, bellen ze gewoon een andere collega en gaan ze compleet hun eigen ding doen. Totaal niet zichtbaar. Kost veel tijd en energie om iedereen dan weer in hun hok te krijgen. En dan denk je dat we weer op één lijn zitten en begint het gewoon opnieuw.... heel erg vermoeiend. Mijn functie is door het thuiswerken dus zeker niet leuker geworden.
En net als Manque word ik heel veel op mijn privé nummer gebeld. Geven collega's gewoon aan elkaar door 🙄 waardoor ik ineens ongewenst veel collega's op de app heb en ik op mijn vrije dag bijna niet meer durf op te nemen....
Ik hou mij privé nummer graag privé en deel dat alleen met een paar collega's waar ik het extra goed mee kan vinden. Of is het heel gek om daar tegenwoordig zo in te staan?