Cactusje ohh ja dat hier ook. Maar de juf zegt.. dan heb je meteen verloren als moeder 😉.
@Vulpen je doet het toch juist goed zo met letters en schrijven en lezen? de interesse van mijn oudste ligt vooral bij rekenen. Hij komt met vragen als, als 9+9 18 is, is 90+90 dan ook 180? (blijkbaar is het rekenen van 90+90 nog moeilijk, maar ziet hij een patroon in de 0 er achter). Hij rekent hele dagen, met alles. 2 snoepjes voor N, 2 snoepjes voor papa, 2 snoepjes voor mama, 2 snoepjes voor mij, dat is 4x 2 snoepjes, dan heb ik er 8 nodig mama. Oh en mama, de baby mag er ook, dus dan krijg jij 4 snoepjes en wil ik er dus 10 hebben.
Maar ook soms, ehhh 2 + 2 is, en dan telt hij na op zijn vingers 😆. Maar ook is bv zijn nichtje bezig met tafeltjes, en ze zaten ze laatst samen te leren. Ja zei ze, hij wilde ook leren en ik moest ook, dus doen we het samen. Ehh ja joh kind. Dat ga ik niet allemaal tegenhouden en als hij met sommen komt vragen, leer ik hem gewoon hoe hij die sommen uitrekent. Twijfel nu alleen of dat dan wel goed is.. of dat school ook specifieke rekenmethodes hanteert? Die zijn vrij universeel denk ik toch?
Maar op school heeft hij geen tijd hoor om te rekenen, andere kinderen, engelse les, buitenspelen, gymmen, das allemaal interessant 🙂. Dus hoewel hij met rekenen/ getallenbegrip wellicht ietsje voorloopt, belemmert het hem niet op school. Hij is ook nog eens heel verlegen, maar had de juf laatst wel even op haar plek gewezen dat ze niet eerlijk had geteld 😉. (hij heeft ook echt een hekel aan onrecht en mensen die zich niet aan regels houden).
@Ysabella tiptoi heeft een leuk spel en boek over het lichaam!
Hier vandaag de nieuwe groepen indeling gezien van school en mijn oudste kwam helemaal enthousiast uit school dat hij bij zijn vriendjes in de klas komt. Gelukkig net ook via mail de klassenindeling gezien dat het echt zo is. Hij komt zelfs bij zijn oude vriendje in de klas wat begin november al naar de kleuters ging. Ze speelde wel regelmatig op de bso. Leuk voor hem!