Ik hoorde van Dafne woensdag dat ze uit de klas was gehaald om te kijken welk letters ze allemaal kende. (allemaal) Alleen nog moeite met de dubbele letter, uu en oe en zo. Dus ben daar wel blij mee, dat ze daar meteen bovenop zitten. Ze wil enorm graag leren lezen, alleen laat ze dat van mij niet toe. Vorig schooljaar is er van alles beloofd, wat niet kwam, dus daar is ze wel teleurgesteld over geweest.
Afgelopen dinsdag informatieavond gehad over de combi 2/3 en ben vooralsnog wel positief. Leuke juffen, enorm enthousiast.
En volgende week donderdag kennismakingsgesprek met 1 van de juffen. Heb de laatste tijd van de middag gekozen, want denk dat we 10 minuten niet redden, haha.
Vorig schooljaar was er sprake van versnellen. Wegens sociaal-emotionele ontwikkeling is dit niet gebeurd. Ik sta daar wel achter en de inzet is volgend schooljaar groep 3 doen. Ik zie ook wel dat nog groep 2 wel fijn is. Ik zie nu nog niet voor me dat ze al zoveel stil zou moeten zitten als ze wel versneld was. (voorlopige diagnose adhd) Maar ik ben erg blij met deze combi. Groep 1/2 had echt niet meer bij haar gepast. Maar belangrijk blijft voor mij wel dat ze krijgt waar ze om vraagt. En dat de juffen haar uitdagen. En zich niet te snel af laten schepen door Dafne. Die is faalangstig en zal altijd kiezen voor waar ze van weet dat ze het kan, ipv voor net een tikkie moeilijker.