Ysabella Ja heel nieuwsgierig!!!
L. heeft nooit echt problemen in zn gedrag gehad, thuis niet en op school ook niet. Hij valt voornamelijk op door 'ander' gedrag en zn schoolprestaties. Toen hij begon in de kleuterklas hebben wij onze vermoedens niet uitgesproken (spijt van) omdat ik 'niet zo een moeder' wilde zijn. De zoveelste die zegt dat haar kind slim is. Een aanname van mij hoor! Maar we hadden zoiets van, als er wat is dan zou het de juffen ook moeten opvallen.
Nou dat gebeurde dus ook. Er werd heel erg gehamerd op zn sociaal emotionele. Geen aansluiting bij de kinderen in de klas, veel 'conflicten' met andere kinderen. Hij is door zn voorsprong en gedrag meermaals geobserveerd door een ib'er maar ze konden hun vinger er niet opleggen.
Inmiddels moest mn zoon nog een keer gr2 doen terwijl hij al op gr 3 niveau presteerde. Toen werd hij wel vervelend in de klas maar op verbaal niveau. Veel discussies, conflicten, veel aan de juf hangen en nog steeds geen aansluiting.
Toen had ik weer een gesprek met de ib'er om onderzoek te starten, dat was gr 2. Maar wat gebeurde er? Ik gaf aan dat L. zich kapot verveelde en echt uitdaging nodig had. Dus we stelden een plan op. Hij kreeg gr3 werk. En wat denk je wat zn juf zei? " nou, het lijkt wel of het knopje om is, er zijn helemaal geen issues meer"😏😏.
Toen naar gr 3, hij werkte al een jaar vooruit. Weer kwamen de sociaal-emotionele 'problemen', echt ook precies dezelfde. Zijn huidige juf leek ook totaal niet op de hoogte van zijn ontwikkeling. Dus toen kon ik het weer helemaal uitleggen. Hij is toen een paar niveaus omhoog gezet en toen ging het sociaal-emotioneel ook weer beter.
En dit is hoe zijn schoolcarrière tot nu toe gaat. We zijn ook helemaal niet tevreden met deze school. Dus we zijn blij dat we in handen van een professional zijn. Daar hebben wij heel veel vertrouwen in. We denken niet dat hij HB is, iig geen typische hber. Maar ook geen typische ass. Grote kans op Add/adhd wel maar zoals ik al zei. Hij heeft van alles wat. Dus ik begrijp wel dat ze de vinger er niet op kunnen leggen.
Deze onderzoeken voelen als een grote opluchting. Wat er ook uit komt. We hoeven niet meer te gissen of te speculeren en dat lijkt ons echt heel fijn!!!
Ik snap trouwens dat je het voor nu bij een IQ test laat, met al het andere wat jullie uit hebben staan. Hopelijk wordt er voor jullie ook een hele hoop duidelijk! Dat geeft gewoon echt rust!! En je weet waar je het zoeken moet!