Ysabella Wat leuk!
Zou vooral afgaan op je gevoel, maar hierbij wat vragen die ik zelf gesteld heb:
Zoals al genoemd: hoe gaan ze om met voor- en achterlopen? En wat is inhoudelijk het aanbod (in mijn ervaring wisselde dat van een uurtje plusklas per week tot HB klassen met focus op leren leren enz)
Hoe veel last hebben ze van het lerarentekort; worden klassen (snel) naar huis gestuurd of hebben ze andere oplossingen?
Hoe wordt er geïnvesteerd in het onderwijsaanbod (nieuwe methodes of bijvoorbeeld geld voor extra handen in de klas, zoals een onderwijsassistent)
Hoe groot zijn de klassen en hoe worden deze samengesteld (de antwoorden hierop verbaasde me soms echt: samenstelling op basis van j/m, druk/rustig, hoog/lager intelligent of random. Een school liet tussen de regels door zelfs blijken dat ze klassen samenstelden op basis van etniciteit. Het was een hilarisch gezicht toen ze doorhad dat mijn man van Noord-Afrikaanse afkomst is, maar is natuurlijk te gek voor woorden, dus snel weg daar).
Hoe gaan ze om met de sociale ontwikkeling van kids? Welke aandacht is er voor pesten, sociale vaardigheden etc.
Wat voor/hoeveel uitjes zijn er per jaar. Wij vinden culturele uitjes erg belangrijk. Wisselde ook erg per school wat het aanbod daarin was.
Euhm...
Fijn dat het eerste contact in ieder geval goed voelde!