Nescio ik denk dat dit te ingewikkeld is voor een ‘simpele’ tip. We weten niet wat de oorzaak van haar gedrag is en deze zal waarschijnlijk niet eenvoudig zijn, want het klinkt alsof ouders zelf al alles hebben geprobeerd.
Jeugdzorg kijkt mee, maar is ze ook al aangemeld voor de jeugd ggz? Ik vraag mij namelijk af of enkel jeugdzorg genoeg is. Als ik deze casus binnen de jeugd ggz zou krijgen, dan zou ik starten met uitgebreide diagnostiek, inclusief observaties thuis en op school, voordat ik hier überhaupt uitspraken over zou doen. Ik kan nu wel 20 dingen bedenken, maar ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn met van alles proberen bij dit meisje zonder dat er duidelijkheid is over wat er aan de hand is. Ik vind het een zorgelijke situatie en ik hoop dat er snel de juiste hulp komt. Al denk ik dat het ook nog steeds een puzzel gaat worden, maar er is meer informatie nodig om te kunnen gaan puzzelen.
Mijn tip voor nu zou zijn ouders laten aandringen op snelle en kundige hulp (zsm hulp laten opschalen als wat ze nu krijgen niet voldoende is), eventueel met hulp van de huisarts.