Pimpelmeesje de juf op maandag en dinsdag vertrouw ik. Ze heeft ook precies door wanneer er weer vertrouwen moet opgebouwd worden na bijvoorbeeld een vakantie of na ziek zijn. (In het verslag staat ook dat dat erg belangrijk is voor N)
Woensdag gaat hij vanaf volgende week extern les krijgen en dan heb je de donderdag en vrijdag, dat is een juf die net is afgestudeerd, ik krijg niet echt hoogte van haar.
De juf van groep 3 ken ik eerlijk gezegd niet.
Sinds vorige week durft hij bij zijn vriendjes van school bij hen thuis te spelen, dat is een enorme winst. Dus er is ergens een vorm van vertrouwen ondanks dat ze geen peers zijn. (Dat merk ik hier thuis duidelijk) N haakt af als ze bijvoorbeeld bepaalde details niet weten wanneer hij een vraag stelt.
N is natuurlijk 6 officieel hoort hij in groep 3 te zitten dus sociaal moet dat denk ik wel lukken, hij speelt hier op straat met kinderen van 12.
Een klik hebben is bij hem op dit moment erg lastig, vertrouwen is -in ieder geval- op school moeilijk te verdienen bij N. Vorige week maandag werd hij door de ib’er uit de klas gehaald. Vandaag niet. Ook dat heeft met vertrouwen te maken denk ik. De ene keer wel en de andere keer opeens niet meer en daar wordt hij passief van.
Vandaag heeft hij bijvoorbeeld tegen de inval juf gezegd dat hij ziek was (hij heeft waterpokken) de juf heeft mij niet gebeld. Nu is ze volgens N de stomste juf van school. Wanneer ik hem vraag waarom hij naar huis wilde was zijn antwoord ‘omdat ik school niet leuk vind’
Het vertrouwen is dan direct weg en dan laat ik even in het midden dat hij heel creatief zijn waterpokken gebruikt om naar huis te kunnen.😅😂
Trees ik wil misschien gaan voorstellen om groep 3 op te bouwen. Eerst 1 dag en dan steeds meer uitbouwen, zou dat een optie kunnen zijn?
Trees Ik zou dan wel om een concreet plan vragen en geen genoegen hebben met vaag geneuzel.
Ze moeten inderdaad met een concreet plan komen, ze heeft echter nog geen eens bevestigd dat ze het iq onderzoek van N heeft ontvangen.😣 Dus de communicatie gaat alweer lekker. En ik weet dat de ib’er versnellen niet ziet zitten, dat heeft ze ook uitgesproken.