Ze reageerde wat geschrokken en ze gaan erop letten. Maandag hebben we een gesprek met de ib’er en gaan we eisen dat de ouders van kind X ingelicht dienen te worden.
Ik vind dat je het erg mooi verwoord, zo zie ik dat ook gebeuren bij mijn N. Er word inderdaad vrolijk gedag gezegd en met dat hij naar mij omdraait zie ik een bleek koppie en staan zijn ogen anders, zijn stappen zijn dan zwaarder en zijn mond trekt op een bepaalde manier.
Jullie hebben het met zijn alle ook zwaar gehad, de pijn van je kind is dubbel jouw pijn.
Koekie83 Oh ja en ze kreeg een hekel aan alles wat met cijfers/letters/schoolse dingen te maken had echt een aversie.
Ergens denk ik dat dit ook bij N zo is, hij weigert zelfs zijn naam op te schrijven. ‘Dat heeft de juf al gedaan’
Hij spaarde bijvoorbeeld Borre boekjes, we hebben nu 21 Borre boekjes in de kast liggen waar hij niet meer naar om wilt kijken. ‘Boeken zijn stom’
Koekie83 Zo ver dat als ik aan haar vroeg of ze haar eigen zakgeld uit een potje geld wilde vissen omdat ik even bezig was (10 centjes enzo, kon ze makkelijk) ze laaiend werd omdat ze het volgens mij zelf moest uitrekenen en “JE WEET TOCH DAT IK REKENEN HAAT!”. Euh...
Wat moet dit intens verdrietig zijn geweest.😕
Koekie83 Dat alleen al is reden voor aanpassingen. En de vragen die hij stelt zijn niet bepaald passend bij een gemiddelde 5-jarige... Dus al is hij MB of niet of heeft op verbaal vlak een uitschieter naar boven of niet, dan nog zijn er aanpassingen nodig.
Ik weet dus niet zo goed wat gemiddelde vragen van vijfjarige zijn… Wat vooral opvalt is zijn geheugen, hij kan bijvoorbeeld ingesproken boeken opzoeken op YouTube en na 1 keer luisteren kent hij het boek woord voor woord uit zijn hoofd. Hij heeft geen fotografisch geheugen, maar soms zou je denken van wel.
Ik vind het echt geweldig om te lezen hoe het bij N allemaal uiteindelijk heeft uitgepakt! En ik vind het erg fijn te weten hoe het bij jullie allemaal is gegaan, geeft weer stof tot nadenken!