Ik werd om 16.00 gebeld of ik de middelste wilde ophalen (4,5) bij de bso (dagopvang omdat het vakantie is) hij had in zijn broek gepoept. Wel gek want hij is echt allang zindelijk en heeft echt nooit ongelukjes maar uiteraard gegaan.
Zegt de leidster/mijn zoontje: ja we waren in een speeltuin verderop en toen gaf hij na een half uur spelen aan dat hij naar de wc moest, moest poepen. Dat kon niet want ja, speeltuin dus hem gevraagd het op te houden want ze gingen ook nog picknicken. Uiteindelijk moest hij het 40 minuten ophouden en had hij (zei hij thuis) buikpijn. Bij de opvang was 1 wc stuk en de ander bezet en dus was hij te laat en heeft in zijn broek gepoept. Best sneu, want hij was ook door een jongetje stinkdier genoemd (had indruk gemaakt) en vervolgens moest hij het zelf opruimen. (snap ik op zich wel qua zelfredzaamheid maar goed hij had dus alles over zijn hoofd enzo uitgetrokken en in een zakje gegooid dus alles zat onder de poep en zelfs zijn haar 😬)
En nu snap ik best dat als je met 12 kinderen in een speeltuin bent dat je niet weg kan gaan als we 1 moet poepen maar ik vind het toch ook wel veel
gevraagd aan een 4,5 jarige om het 40 minuten op te houden. Toen ik dat zei kreeg ik een: ja, is ook wel zo maar ja, ik weet niet eigenlijk. Dus ik vroeg of ze dan niet vaker dat hadden. Ja hadden ze wel en meestal ging het goed en soms fout.
Uiteraard hem opgehaald en hem gedoucht en overal al het poep weggebikt (echt mensen we hebben veel poep gedoe de laatste weken 🤪) dus alles goed gekomen maar ik vraag me toch af of het standaard is om het dan op te laten houden. Wat vinden jullie daarvan?