Hopsatee onze kinderen lijken ontzettend veel op elkaar, want dit is heel heel heel herkenbaar. Werken jullie met picto’s? Want dat is hier het advies, N overziet heel veel dingen gewoon niet en als ik tegen N zou zeggen ik voed eerst Z en hij moet een boertje laten en daarna gaan wij puzzelen, dan gaat hij dus vervelend gedrag vertonen, precies het zelfde als bij jullie. Ik zou zeggen, koop eens een klok waarbij je de minuten (tot een uur) rood kan maken en kijk eens of dat voor hem duidelijker is. Want eigenlijk is wat je zegt ontzettend vaag, want hoe lang duurt het dan allemaal? En kijk eens of jullie je ook echt aan de gemaakte afspraken houden, wijkt je man er vaak vanaf? Erkent hij de gevoelens van je zoon op moeilijke momenten?
En dat wat jouw man zei kraamde de mijne ook altijd uit. Gelukkig nu niet meer maar dat vergt wel inzicht en je kan ook gewoon hulp voor jezelf inschakelen met de wetenschap dat ze uiteindelijk ook naar je mans deel gaan kijken. Dat was mijn strategie. 🙈
En onthoud, altijd dat een kind op die leeftijd, nooit maar dan ook nooit dingen doet om jullie te sarren zelfs het slaan en bijten niet. En sinds wij ons daar echt bewust van zijn kan ik het ook wat beter handelen.