Het verschil tussen je eigen kinderen... hoe kan het dat Robbie en Rémy uit dezelfde samenstelling en buik zijn gekomen. Ze hebben niets gemeen behalve haarkleur 🤣
ASS gooit natuurlijk veel verschil in de mix, maar in karakter lijken ze ook niets op elkaar. Robbie is rustig, makkelijk, snel tevreden, stabiel in emoties. Rémy is druk, nieuwsgierig, heeft een hele sterkte wil en schiet van boos naar blij en weer terug in 1 seconde. (goed dat laatste is normaal voor baby's en kleine kinderen natuurlijk).
In sociaal is er natuurlijk ook een wereld van verschil. Rémy zegt al 'Dada' en houdt hele brabbelverhalen tegen je op terwijl hij je aankijkt. Je roept hem en hij komt. Hij is zeer geïnteresseerd in wat je zegt, wat je doet, wat je vast hebt. Hij zoekt contact, zoekt je als je er niet bent, huilt als ik wegloop. Hij begrijpt non-verbale communicatie en begrijpt gezichtsherkenning. Hij doet zijn handjes omhoog als hij wil dat ik hem oppak, hij kijkt als ik naar iets wijs.
Dat allemaal is echt nieuw voor mij 😄 .. en eerlijk, het is zooooooveeeeeeeeel makkelijker om een kind te hebben die dat allemaal snapt, haha. (Wat uiteraard helemaal niets afdoet aan de liefde die ik heb voor Robbie! Hij is perfect zoals hij is, maar als ouder moet je 10x harder werken, dat is nou eenmaal zo 🙂 )