Lovely83 gewoon gekookte groenten. Ik gaf R. broccoli roosjes, bloemkool roosjes, stukjes bospeen, sperziebonen, gekookte aardappelen, enz. Stukjes geroerbakte courgette vond R. ook heerlijk! Kwa fruit gewoon normaal fruit, maar dan in stukken. Banaan, peer, perzik, mango. Appel kun je evt. geraspt proberen, al zal het misschien iets lastiger voor haar zijn om dat zelf te pakken. Kort koken is dan misschien makkelijker voor haar.
En alles in stukken dat een klein babyvuistje het kan pakken, dus niet te klein. Ook bij boterhammen moesten wij het niet in te kleine stukjes snijden. Op het kdv ging het de eerste paar keer met brood eten helemaal niet goed. Thuis at ze gerust een hele boterham en soms zelfs twee, maar op het kdv moest ze steeds kokhalzen en wilde ze na een paar hapjes niet meer. Toen we gingen praten over waar dat door kwam, bleek al snel dat zij de stukjes kleiner maakten dan wij. Zij waren deze grootte gewend voor baby's van die leeftijd, maar R. kreeg ze zo klein dus niet weg.
Edit: ik zie dat ik eerst even de andere reacties had moeten lezen voor ik enthousiast losbrandde... 🙈