Ysabella Toen ik bij R. de flessen moest minderen en over moest gaan op ander drinken was dat ook een drama. Ze wilde echt niks anders drinken dan melk. Al het andere wat ik aanbood wilde ze niet. Ze kon ook uit niks anders drinken dan de fles. Ik heb allerlei bekers geprobeerd: gewone beker, rietjesbeker, tuitbeker met antilek, 360graden ding, zo'n speciaal bekertje van difrax dat ergonomisch gevormd is ofzo... R. snapte er niks van. Ik kon zo mijn eigen winkel beginnen! Uiteindelijk werkte de goedkope tuitbeker van de hema waar ik het antilek-systeem had uitgehaald het best. Maar alsnog dronk ze heel weinig. Ik weet dat ik een keer informatie ging zoeken over hoeveel een kind op haar leeftijd eigenlijk per dag hoort te drinken (ze was haar eerste verjaardag al ruim voorbij) en dat ik toen een bepaalde hoeveelheid zag (ik geloof 1 liter, maar weet het niet meer zeker) "waarvan minstens 500 ml melk." En ik zat echt van: "waaaat?! Ik ben al blij als ik er überhaupt 500 ml in krijg!!!" Het gebeurde echt regelmatig dat ze op een dag niet meer dronk dan 300 ml! 😱
Ik weet niet meer hoe ik het opgelost heb, dus in die zin heb ik geen tips. Ik kan alleen zeggen dat N. niet de enige is. R. is trouwens nog steeds een slechte drinker. Ik krijg regelmatig haar dopper helemaal vol mee terug uit school. Dan heeft ze dus de hele dag op school niks gedronken. 🤦🏻♀️
Volgens mij heeft het probleem zich hier min of meer vanzelf opgelost. Uiteindelijk is ze toch andere dingen gaan drinken. Ik heb altijd maar aangehouden dat zolang ze goede plasluiers had het wel goed zou zijn.
Toch niet helemaal, want als een baby nog veel melk krijgt heeft hij minder honger en zal dus minder eten van andere dingen. Het hangt dus wel samen. Dat heb ik toen met R. ook wel gemerkt.