Weer thuis. De ka zei dat de weegschaal niet klopt, alle ouders die voor mij waren zeiden dat hun kindje afgevallen was, akkerman 300-500 gram, sinds de laatste weging op cb. Die moest dus nodig naar de td. Als hij echt zoveel afgevallen was dan had dat aan hem te zien moeten zijn omdat het meer dan 10% aan lichaamsgewicht is.
Het was een hele lieve ka die echt naar me leek te luisteren. Ze wil nu eerst 2 weken de omeprazol verdubbelen omdat maagzuur ook zulk soort klachten kunnen geven. Morgen gaat J bloedprikken op inhalatie allergieën, zij was het er niet mee eens dat het niét kan. Het is zeldzaam maar het kan wel zei ze. Ik moet ook goed opletten in zijn bedje of er kwijl vlekken zitten. Zijn huigje is bekeken, zijn gehemelte gevoeld en longen weer geluisterd, dat was allemaal goed. Over 2 weken moet J op de andere locatie terugkomen, dan wordt het bloedprikken besproken en als de omeprazol niks geholpen heeft wil ze met een sonde in de neus kijken om de neusschotten te beoordelen of die wel goed werken. Ze zei dat als die te stug zijn het inademen en snot kwijtraken dan lastiger gaat, er lijkt ook snot ergens achterin de neus te zitten, het komt er alleen nooit uit. Over het bloedprikken moest ze er wel bij zeggen dat het niet helemaal betrouwbaar is, positief of negatief, omdat hij nog zo jong is maar dat wist ik al.
Al met al heb ik heel blij dat er nu echt naar een oorzaak gezocht gaat worden.