Weer thuis.. we zijn begonnen met het stukje dat ik me als overbezorgde moeder weggezet voelde, ze zei het te begrijpen door hoe het opgeschreven stond. Ze gaf aan dat het er zo staat, forse ongerustheid, zodat de ka daar extra aandacht aan besteed.
Over de allergieën had ze met de ka besproken en die had gezegd dat het op zijn leeftijd nog niet uit, daarop kwam mijn eigen traject naar allergieën ter sprake en dat mijn gedachten daarover ook niet gek zijn. Ik heb haar gezegd dat ik weinig kon vinden over allergieën bij baby's, maar wel dat het kan, het komt niet vaak voor de inhalatie allergie maar het kan wel en dat ik die optie heel snel aan de kant gezet vond.
Over het niet drinken zei ze dat door moeizaam drinken het idee had dat hij wel wat dronk. Toen heb ik uitgelegd dat het echt bij een paar slokjes, 2-3, blijft en daarna niet meer omdat het gewoon niet lukt. Dat hij uit zijn eten net genoeg vocht haalt om niet uit te drogen.
Ook weer duidelijk gemaakt dat de xylo gewoon echt helemaal niks deed behalve treiteren met een grote spray in J zijn neusje.
Ik heb nogmaals duidelijk gezegd dat J wel flink snurkt, alleen in diepe slaap lukt het om toch ook wel zijn neusje te gebruiken. Maar hij snurkt wel veel.
Over de forse tonsillen had ik niks gezegd omdat ik niet meer zeker weet of ze daar nou wel of niet wat over had gezegd, ik weet wel dat ze tijdens het consult zei dat alles er eigenijk wel prima uit zag, maar ze kan wel gezegd hebben dat die wat vergroot waren. Dat weet ik nu dus eigenlijk niet meer zekerheid te zeggen en ik wilde het over de dingen hebben die ik wél zeker weet.
Ik ben blij dat ik gegaan ben en ik vind dat ik mijn zegje heb kunnen doen. We hebben een goed gesprek gehad en de ha gaat de verwijzing naar de ka aanpassen zodat we volgende week niet teveel tijd kwijt zijn aan corrigeren.
De ha was blij dat ik gekomen was om het te bespreken omdat geen van beide een verstoorde vertrouwensband wil.
Ze zei ook nog over het overbezorgde moeder gevoel dat ze dat heel jammer en vervelend vond dat het zo op mij overkwam want ze gaat juist graag uit van wat moeder zegt omdat de moeder haar kind het beste kent en dat dat nooit genegeerd mag worden.
Al met al een positief gevoel en hoop dat de oorzaak van J z'n verstopte neus snel gevonden wordt.