• [verwijderd]

Ik ben dus zo iemand die nog nooit is wezen kamperen, geen enkele keer. 😅 en m’n man ook niet.
Nu zijn onze vakantieplannen voor de 100x veranderd en willen we we nu misschien tóch weg met de kinderen.
Normaal gesproken gaan we altijd op luxe vakanties, in een mooie omgeving en minimaal een 4* hotel.
Wij vinden het heerlijk dat we helemaal niks hoeven te doen, alleen maar te genieten en relaxen.
Maar nu..misschien missen we iets? En de kinderen ook? Ik was dus aan het kijken en ook al trok het mij nog een week geleden totaaaaal niet aan, denk ik nu ‘laten we misschien toch eens gek doen’ 🤣

dus, wat vind je leuk aan kamperen?

en - mochten we dit aandurven - wat zouden je tips zijn voor de totale dummies zoals wij? 😅

wij twijfelen tussen een huisje/bungalow huren op een camping of misschien een camper.

[verwijderd] heeft de titel veranderd naar Wat vind je leuk aan kamperen?.
  • [verwijderd]

Back to basics klinkt inderdaad wel goed! Even de tijd nemen en misschien het besef dat zelfs het water koken eigenlijk niet vanzelf gaat ..😄

Back to basic, vrijheid, als kind vond ik geweldig, de hele dag spelen, met andere kinderen, in riviertjes, modder, zand, zwemmen. En nu nog, de natuur, het gewoon even niet zoveel hoeven, niet zoveel keuzes en doen met wat je hebt.

Als kind: heel de dag buiten

Als volwassene: niet meer geweest, ik krijg mn man niet mee

De prijs is voor ons toch echt wel belangrijk.
Maar verder, kinderen lopen lekker rond, makkelijk interactie onderling. Verder heel erg bij de dag leven, wij hebben geen koelkast, dus alleen kopen wat die dag op gaat, simpel eten. En verder gewoon rust. We gaan niet naar grote drukke campings, maar redelijk kleine, maar in de buurt van voorzieningen. Ik vind het ook lekker om niet altijd in de auto te hoeven.
En ik vind het ook altijd wel weer lekker om weer thuis te zijn daarna ☺️

Als kind de hele dag spelen en in no time een schare vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen.

als volwassene, alles gaat lekker langzaam, geen haast wat inderdaad, water koken voor een kop thee gaat nog langzaam. Er is altijd wat te kijken op een camping. Of je duikt lekker in een boek.

als moeder, je hebt echt vakantie want je kind speelt de hele dag met een bende andere kinderen.
    We moeten haar ophalen om iets te laten eten en drinken.

Vroeger nooit gedaan, m'n vader wilde niet kramperen als hij op vakantie ging 😅
      Paar jaar terug wel eens in zo'n chalet gezeten, maar vond het toen niks. Was de oudste 2 jaar destijds. Allemaal splinters in z'n voeten door het terrasgedeelte😏
      Ik denk dat ik het volgend jaar nog een keer ga proberen of het echt wat voor mij is.

Zag toevallig vandaag de kontiki club in St. Tropez voorbijkomen. Ziet er wel heel leuk uit, alleen je moet het qua geld het er wel voor over hebben 🙈 zit je wel direct aan het strand 😎

• [verwijderd]

Femkes hoeveel ben je dan kwijt ongeveer als ik vragen mag?
        Ik vond de prijzen eigenlijk niet echt meevallen 😅 in het hoogseizoen dan.

• Femkes hebben hierop gereageerd.
          • [verwijderd]

Huggybird leuk!!
          gaan jullie dan altijd naar campings waar er veel Nederlanders zijn? Of spelen alle kindjes lekker met elkaar, ongeacht hun moedertaal? En hoe oud zijn je kinderen? 🙂

• [verwijderd]

Miek89 kon tiki lijkt me echt heel leuk ja!
            maar...we gaan niet vrijwillig naar zuid Frankrijk tijdens de zomermaanden 😂🤣 ik vind het veel te druk daar. Zeker nu omdat iedereen die normaal gesproken naar het buitenland gaat, in Frankrijk blijft dit jaar. Plus alle toeristen.
            Of je moet inderdaad gewoon binnen je hotel/camping blijven, maar dit is ook zonde eigenlijk want er is zoveel te zien 😍

[verwijderd] wij waren vorig jaar voor 10 dagen ongeveer €400 kwijt voor camping met zwembad in Bretagne. Voor Normandië waren we vergelijkbaar bedrag kwijt. Maar beide keren wel in juli. Is iets goedkoper dan augustus.
            Dit jaar in Nederland volgens mij €300 ongeveer voor 10 dagen. Het is per nacht meestal tussen de €20 tot €35, daar heb ik voor 5 mensen geen appartement of hotel voor over het algemeen.

[verwijderd] taal is een tijdje geen probleem, daarna een tijdje wel een beetje, daarna weer niet echt. 2 jaar geleden vonden mijn jongens het heel vervelend dat er geen Nederlandse kinderen waren, vorig jaar kon mijn oudste (toen net 10) zich prima redden met zijn steenkolen Engels en het steenkolen Engels van het Franse buurjongetje. Hele kleine kinderen hebben taal nog niet zoveel nodig. Maar tussen ongeveer 4 en 10 jaar is het handig als er meer kinderen zijn met dezelfde taal, maar het is ook prima als niet alle kinderen dezelfde andere taal spreken. Als je 4 Duitse, 4 Franse, 4 Nederlandse en 4 Britse kinderen hebt, dan is taal veel minder een issue dan wanneer je 10 Franse en 2 Nederlandse kinderen hebt.

[verwijderd] onze dochter is nu 12.
              We zijn een aantal keren in Frankrijk geweest met de vouwwagen, Tent en in een sta caravan, en zoeken dan niet speciaal campings met Nederlanders op maar die zijn overal wel.
              vorig jaar hebben we een caravan gekocht en zijn we 6 weken in Nederland op een camping gaan staan, dat was twee maanden een plek voor €600 ongeveer. We konden geen twee maanden blijven maar het was goedkoper om voor twee maanden te boeken😉 dit jaar wilden we naar Frankrijk maar dat doen we niet. Nu zijn we een week naar een camping een dorp verderop geweest en gaan we nog 9 dagen naar de camping van vorig jaar. Al met al duurder uit dan vorig jaar....

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Femkes dat valt dan inderdaad mee..en je kookt dan zelf ter plekke iets? 🙂
                qua taal, dat is dan leuk! Ik heb nu een camping gevonden die dus blijkbaar Nederlands is (in Frankrijk), maar aangezien mijn kinderen geen woord Nederlands spreken vroeg ik me af hoe dat dan zou gaan 😅 aan de andere kant misschien juist leuk om wat woordjes te leren. Zeker de jongste (bijna 3) kan het nog makkelijk en snel leren denk ik.

• Femkes hebben hierop gereageerd.
                  • [verwijderd]

Huggybird leuk! En jullie vonden dus met caravan het fijnst neem ik aan, maar waarom is dat?
                  oh dat is wel apart haha 😅
                  en 2 maanden, wow! Lijkt me dan ook best bizar om weer in je eigen bed te slapen of niet? 🙂

[verwijderd] wij hebben een paar jaar op 1 campingbrander gewerkt, maar inmiddels hebben we (heel luxe voor ons gevoel) een 2 pits campingstel. En met 2 pannen maken we dan een simpele maaltijd, gewoon een pastaatje of agv of dergelijke. Vaak proberen we wat lokale producten uit en we eten ook wat vaker uit blik of pot. Ik vind het zelf heerlijk vakantie gevoel om een pot pastasaus op te warmen, thuis maak ik dat altijd uitgebreider, maar op vakantie mag het simpel. De kinderen genieten ook altijd erg van kant en klare crepes opgewarmd in de koekenpan bijvoorbeeld. Thuis doen we dat niet, maar op vakantie wel.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Wat ik leuk vind aan kamperen is de rust, de vrijheid, de ruimte, het buiten zijn en de natuur om mij heen. De kinderen die binnen een dag een leger vriendjes hebben en waar je geen omkijken naar hebt. Plus dat je niks hoeft. Er valt bijna niks op te ruimen of schoon te maken in een tent. Ik zou ook nooit kiezen voor privé sanitair. Het bevalt mij prima als iemand anders mijn wc en douche meerdere keren per dag schoon poetst 😅.

Nu stel ik wel bepaalde eisen aan het kamperen en de camping. Mooi weer, ruime en grote plekken, veel groen, kleine knusse camping en geen schreeuwerige animaties of muziek tot laat. Op zoover toch minimaal een 8,5 als totaalcijfer. Op veel campings zou ik echt ongelukkig zijn. Ik ben echt een extreem veeleisende zeurpiet als ik lang ergens sta en gedraag mij als een bejaarde kampeerder als het gaat om mijn nachtrust.

• [verwijderd]

Haha ja m’n nachtrust is ook heel belangrijk voor mij, daarom gaan m’n oordoppen altijd mee, waar we ook naartoe gaan 😆

we zijn vandaag bij de Decathlon geweest en wat tenten getest, ik moet zeggen dat het me nog iets te ver gaat haha 😄 wel vinden we leuk om er misschien een kleine te kopen en in de tuin een nachtje te gaan ‘kamperen’. Om te beginnen dan 😄

voor onze vakantie weet ik nog niet wat we gaan doen..ik word er ook gek van want er veranderd steeds iets 😅

jullie kinderen spelen dus heel de dag met de andere kindjes, dat is heel leuk. Maar wat doen jullie heel de dag? Hoe zien jullie vakanties eruit qua activiteiten en wat je ongeveer op een dag doet?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] voor onze vakantie weet ik nog niet wat we gaan doen..ik word er ook gek van want er veranderd steeds iets 😅

Huur eerst anders een tent? Veel campings hebben tegenwoordig wel een paar kant en klare Safari tenten staan. Die zijn vaak nog erg nieuw en mooi. Toch proef je het campinggevoel op deze manier wel.

Wij doen meestal om de dag een uitstapje en de andere dag blijven we rondom de camping. Rond 8.30-9.00 opstaan en rustig ontbijten. Dag op de camping is vaak even wandelen /hardlopen voor mij in de ochtend. Verder boek lezen, beetje zwemmen, yoga, tekenen, spelletjes doen met de kinderen, lekker koken, borrelen op het terras of even buiten de deur eten/ lunchen in een naburig plaatsje. Mijn man gaat graag op pad om te fotograferen of rommelmarkten te bezoeken.

Dit jaar hebben we de eerste week veel geweerwolfd met andere kinderen op de camping en waren mijn man en ik spelleider. We hebben ook weleens nagellak, dans en haarfeestjes bij de tent georganiseerd voor alle kinderen. De meiden gaan dan uitnodigingen ophangen bij het toiletgebouw etc. Eigenlijk doen we gewoon waar we zin in hebben op dat moment.

Rond 22 a 22.30 kinderen naar bed. Eerder is te warm in de tent en tot dan teveel herrie van spelende kinderen buiten. Zelf lig ik er ook om 23 uur vaak wel in. Ik ben niet echt een nachtbraker.

Op andere dagen doen we uitstapjes variërend van het bezoeken van musea tot meer sportieve uitstapjes zoals kanoën en een klimbos.