[verwijderd] Als hij tot voor zijn ziekte daar altijd tevreden mee was, zou ik daar eerlijk gezegd voorlopig aan vasthouden. Ik zou regelmatig eet- en drinkmomenten inlassen, waarbij hij pas van tafel mag als hij zijn drinken op heeft. En dan niet enorme drinkbekers van 250 ml natuurlijk. Begin met bekertjes van 100-125 ml, afhankelijk van wat je realistisch voor hem vindt. Bij tegensputteren zeg ik altijd: "het moet op, het is heel belangrijk voor je lichaam om genoeg te drinken."
Dochter drinkt hier altijd weinig, al vanaf het moment dat ze ander drinken kreeg dan opvolgmelk. Wij hebbem toch nooit toegegeven aan frisdank aanbieden. Wel kreeg ze af en toe wat diksap. De biologische diksap van albert heijn had destijds geen toegevoegde suikers, alleen maar suikers uit fruit. Daar gaf ik dan een heeeeel klein bodempje van, aangelengd met water. Verder moest ze het doen met water, thee en melk. Ondertussen is ze gewend dat ze niet mag gaan spelen als ze haar drinken niet opheeft en drinkt ze het meestal zonder protesteren op.