Hoe laat is een normale bedtijd als ze dag er na school hebben? Er even rekening mee houdend dat zoon toch nooit gelijk gaat slapen. Of hij nu om 7u of om 10u gaat, er moet nog gespeeld/gelezen worden...
Bedtijd 10 jarige
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Geen idee. Mijn 9- jarige gaat doordeweeks om kwart voor 8
Mijn 10 jarige moet om 20.15 uur boven, met de bedoeling dat ze naar bed gaat. Als ik om 21.45 uur naar boven ga, is ze nog van alles aan het doen.
[verwijderd]
Hier moet mijn 10 jarige eigenlijk om 20:15, maar in de praktijk gaat ze meestal een half uurtje later, tegelijkertijd met haar zus.
Ze mag dan nog een Donald Duck lezen, en slaapt dus rond 21:15.
Sinds corona en nu de hitte ben ik er wat soepeler in.
Hier ging ze om 8 uur toen, ze moest dan om half 7 opstaan. Nu ze 11 (inmiddels bijna 12 is) gaat ze om half 9. Het is dan douchen, tandenpoetsen, plassen en gaan slapen. Licht gaat ook gelijk uit over het algemeen. Als ze nog iets in bed wil doen zoals lezen mag dat ook, maar dan moet ze eerder naar bed
Hier liggen ze (10 en 11 jaar) om 21 uur in bed en mogen nog lezen als ze willen. Soms wordt het nog wat later bijv nu met de hitte.
[verwijderd]
Hier om 21.00 licht uit en om 20.30 naar boven en mag ze in bed lezen. Als we geluk hebben slaapt ze dan om 22.00 .
Hij gaat meestal rond 21 naar boven. Eerder naar bed heeft meestal als effect, langer piekeren.
Maar volgend jaar moet hij om 7.30 de deur uit IPV 8.15, dus mogelijk wordt het dan weer eerder.
Zo heel vroeg moet D dus niet (en L, bijna 9). Ze moeten nu om 8u naar boven, in theorie dan en dan mogen ze nog lezen oid, iets zonder herrie. Als D later gaat leest/speelt hij net zo lang, 1 tot 1,5u meestal
D kwam er mee thuis dat klasgenoten om 9u of zelfs 10u mogen. Dat laatste kan hij voorlopig echt nog vergeten, dan is het mijn tijd om te gaan
Bijna 11 jaar hier en ze gaat om 20.30 naar bed en om 21.00 slapen. In de weekenden is het wel wat later en nu met de warmte ook.
Zoon van 9 heeft overigens min of meer dezelfde tijden, hij heeft veel minder slaap nodig. Zoon wordt uit zichzelf rond 6:30 wakker, dochter heeft echt een wekker nodig. In de weekenden slaapt dochter ook altijd wat langer (9 uur of zo) terwijl zoon dan ook al om 6:30 beneden rondloopt.