Onze T. heeft nu al een aantal dagen een flinke tandvleesontsteking. Hij heeft er, ondanks zetpillen, flink last van. Poetsen doet vreselijk zeer, ondanks verdovende gel 😭 het begint ook per direct te bloeden bij aanraking.

Mijn tandarts (vrijdag geweest) gaf aan dat het waarschijnlijk komt door doorkomende kiezen. Want we poetsen normaal gesproken goed, weliswaar onder dwang 😆.
Maar verder was ze vooral onder de indruk over de leeftijd die ze in haar stoel had zitten. T. wordt over ruim 2 maanden 2 jaar.

Zal ik zo de tandarts weer bellen? Of de huisarts? Of allebei? Iemand nog tips?

• Nescio hebben hierop gereageerd.

Pietje1987 ach wat sneu, arm mannetje!
    Ik zou wel de huisarts bellen ja, en desnoods de tandarts ook nog een keer. Zo ontstoken tandvlees op die leeftijd lijkt me dat daar verder gekeken moet worden. Misschien kan het met antibiotica al opgelost worden, want het lijkt me niet echt onschuldig als de ontsteking zich gaat uitbreiden.

Ik had een aantal jaar geleden vreselijk pijn van een verstandskies die maar half doorkwam en vervolgens kon ik daar niet echt goed poetsen, dus raakte de boel ontstoken. Tot ik naar de tandarts kon (die me meteen een dikke antibioticakuur gaf) heb ik gejankt van de pijn. Laat staan voor zo'n klein mannetje...

Ik zou tandarts terug bellen

Ik heb inderdaad de tandarts maar gebeld. Die zegt dat ze niet veel kan doen. Enige is om hem door te sturen naar het ziekenhuis.... dus ik wacht nog even een dagje af en ga straks een extra zachte tandenborstel kopen....

Nescio kan ik ook nog proberen.... maar antibiotica had volgens de tandarts geen zin....

Pietje1987 ik zou zeker de huisarts even bellen, alleen al voor een 2nd opinion. Gezien zijn leeftijd en de ernst van de ontsteking lijkt het mij dat AB juist wel zin zou hebben...