Op de universiteit. Ik zat in mijn masterjaar en had een bijbaan bij de universiteit Leiden (Ik studeerde aan de VU). Ik had net mijn minorstudie Perzische taal en cultuur afgerond en een van de proffen had me een tijdelijke baan aangeboden als studentenbegeleider. Leuk, want ik was graag in dat wereldje.
Op een dag had die prof en ook mijn directe baas aangekondigd dat we naar Amsterdam moesten voor een lezing. Ik kon met hem meerijden en na het etentje achteraf direct naar huis gaan (woonde toen in Amsterdam). Hij zei dat er nog iemand anders mee zou rijden, en dat was dus mijn man π toen hij begon te praten dacht ik: hey een Belg, en mijn interesse was nog verder gewekt.
Het was na die lezing en het etentje, met nog een andere collega er bij, meteen duidelijk dat er chemie was. Toch heeft het nog een paar maanden geduurd tot de eerste echte date. Tussendoor zagen we elkaar op het werk en dronken we koffie. Eind januari 2011 gingen we samen iets eten, en de dag daarna weer. De derde dag ben ik blijven slapen en sindsdien zijn we samen. Ik ben 4 maanden later met hem meegegaan naar BelgiΓ«.
Dat is nu 9 jaar geleden en we hebben inmiddels 3 prachtige dochters π en een boekenkast vol π