Het meest duidelijk merk ik het met opruimen: op sommige dagen doe ik even een rondje en is mn aanrecht leeg, staat alles recht en bedenk ik mij zelfs dat de plantjes buiten nog water moeten hebben.
Andere dagen probeer ik mezelf een schop onder mn kont te geven en sta ik na 2 uur spullen van links naar rechts te verplaatsen nog steeds in een chaos. Ik heb geen idee waar te beginnen, kan mij niet bedenken wat er ookalweer allemaal moest gebeuren en er komt niets uit mn handen.
Dit is dan niet alleen met opruimen, op de energieke dagen lijkt alles vanzelf te gaan, vergeet ik niks en "loopt" het leven gewoon lekker, ik ben zeg maar de beste versie van mezelf. Terwijl andere dagen niets lukt en alles bergen energie kost.
Soms is er duidelijk een oorzaak; een nacht heel goed slapen voor een goede dag, of een slechte dag na een periode dat ik veel te druk ben geweest. Maar meestal is er geen touw aan op te trekken.
Nu vraag ik mij af; heeft iedereen dit zo, waar komt het door en zijn er dingen waarmee we dit kunnen beïnvloeden? Aangezien het nog veel extremer is nu met de zwangerschap, denk ik dat het misschien met hormonen te maken heeft. Zou je dit dan in positieve zin kunnen beïnvloeden (buiten de zwangerschap)?