Pimpelmeesje Iemand tips om dit sneller te laten herstellen? Ik gebruik al calendulan zalf en lanoline. Mijn arme vent had gister versgezette koffie over zichzelf laten vallen 😢
Tantetil Pimpelmeesje is dat nou een stukje huid? Dus van een open blaar? Kan niet zo goed zien. Dan moet je echt even naar de huisarts en er niks op smeren.
Born2bme Zo min mogelijk mee doen en zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen. Rot plekken brandwonden 😔
Mamabeertje Au! Volgens mij kun je er het beste helemaal niets op smeren. Zie ik ook bij thuisarts staan. Heb je wel lang genoeg gekoeld? (Niet dat daar nu nog wat aan te doen is)
Pimpelmeesje Mamabeertje ja echt superlang, toen het weer een klein beetje ging op bed gelegd en toen heeft hij nog een hele tijd op bed met een icepack gekoeld. Achteraf gezien hadden we hem onder de douche moeten zetten maar dat wisten we niet. Het ging over zn hele schoot dus denk dat we nog redelijk geluk hebben dat het alleen deze plek is.. er waren 2 verzorgenden bij (1 werd ingewerkt) dus konden vrij snel handelen gelukkig.
Mamabeertje Pimpelmeesje Ja, lauw stromend water is het beste. Maar dan valt het inderdaad gelukkig nog mee.
Pimpelmeesje Tantetil ja op een deel is het allerbovenste laagje huid los gekomen, maar het was geen blaar dat was gelijk al (misschien van het naar beneden trekken van zn broek?l) Kan eventueel wel even met de hap bellen, maar wat zou die er mee moeten dan?
Tantetil Pimpelmeesje als de huid eraf is, heb je infectiegevaar. Ik denk dat de huisarts er niet zoveel mee zal doen omdat het een klein plekje is. Maar misschien wel adviseren hoe je het moet behandelen, iig niks erop smeren en waarschijnlijk verbinden.
iMoeder Betadine zalf, vet gaasje, gaasje. En dat vast plakken. En verder niks opsmeren, dat geeft alleen maar infectie gevaar.