Oh wat verdrietig van jullie hond 🙁 Ik zou niet te lang tussen het vertellen en het inslapen in laten zitten. Toen ik 12 was gingen mijn ouders onze kat in laten slapen. Ik hoorde dat op woensdagmiddag en vrijdag zou het gebeuren, maar ik had die vrijdag een studiedag en de afspraak bij de dierenarts was pas helemaal aan het eind van de middag. Die dag was echt vreselijk voor mij, op dat moment vond ik het de ergste dag uit mijn leven, de hele dag wachten en op de klok kijken en ik heb niks gegeten. Het was beter voor mij geweest als die afspraak eerder op de dag was.
Bij onze vorige hond hebben we de kinderen verteld dat ze ziek was en niet meer beter werd zodra we dat wisten, toen duurde het nog een paar dagen. Uiteindelijk waren bij hun moeder toen de hond overleed, maar ze hebben wel afscheid genomen en zijn daarna naar ons gekomen zodat we haar met z'n vieren konden begraven. Dat was heel verdrietig maar ik heb wel een goed gevoel over die dagen, we hebben allemaal echt afscheid kunnen nemen.
De kinderen hadden bij hun moeder ook een hond, die hebben ze laten inslapen zonder dat de kinderen het wisten en ze hoorden dat toen ze terugkwamen van vakantie. Ik heb niet het idee dat jullie dat willen doen maar vooral de oudste is daar heel erg boos over geweest op haar moeder, dus zoiets zou ik echt afraden.
Heel veel sterkte in ieder geval! Het is zo rot altijd om een huisdier te verliezen 🙁