Ik heb gebeld. De arts heeft het vrijdag beoordeeld en is nu op vakantie. Ik vroeg of dit een normale gang van zaken was en dat was niet zo, maar dit was ivm zijn vakantie. Betekent dit dat er dan een diagnose is? Mocht ze niet zeggen. Heeft hij na de beoordeling deze afspraak laten inplannen? Dat werd bevestigd. Ik nogmaals, dat betekent dus dat er een diagnose is? Mocht ze wederom niet zeggen. Waarom plan je een afspraak van 5 kwartier met deze inhoud als er geen diagnose zou zijn? Ze begreep dat ik daar uit opmaakte dat er een diagnose was, maar dat mocht ze niet bevestigen. Dit was een standaardbrief die verstuurd werd na het gesprek van de uitslag, die we niet hebben gehad, omdat de arts op vakantie is. Vandaar dat de inhoud niet aangepast is.
Ik heb aangegeven dat ik dit een rare gang van zaken vind. Dat ik vind dat we voor volgende week gebeld moeten worden door een vervangend arts om ons de uitslag te vertellen. Mag een kort telefoongesprek zijn van 10 minuten, maar wij willen weten of er een diagnose is en zo ja welke vorm en een korte samenvatting van het behandelplan. Wat dit verder betekent, bespreken we dan wel met de epilepsie verpleegkundige. Ik wil mijn dochter kunnen voorbereiden en wij hebben ook een paar dagen nodig om het te laten bezinken en het gesprek met de verpleegkundige voor te bereiden. Ze begreep dit allemaal volkomen, maar kon niks beloven.
Ik ben echt heel erg gefrustreerd op dit moment. We gaan nu contact opnemen met de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis.