Kleine meid heeft al een aantal keer weer gevraagd of ze zonder luier mocht slapen. We hadden afgesproken om eerst de luiers die er nog waren op te maken en het dan weer te proberen. De luiers zijn nog niet op maar ze vroeg het weer. Nou oké dan, omdat je het echt heel graag wil. Matje weer op haar bed geplakt en zonder luier gaan slapen. Ik was net klaar met zoontje toen ik haar hoorde gapen, ik bedacht me meteen dat ik haar dan wel op de wc kon zetten, ze is toch wakker. Ze ging direct mee en moest een flinke plas doen. Toen ik haar weer naar bed bracht vroeg ik haar of ze al voelde dat ze plassen moest, ze zei van wel. We hadden afgesproken dat ze mij mocht roepen als ze wakker werd om te plassen omdat ze alleen gaan in het donker een beetje spannend vindt, ondanks dat er boven licht brandt, maar ze zou eigenlijk gewoon weer gaan slapen. Hopelijk is ze morgenochtend nog droog. Ik heb al wel vaker gehoord dat ze wakker was terwijl ik met zoontje bezig was. Zou ze dan nu toch wakker worden omdat ze plassen moet? Zou ze dan blijven liggen omdat ze toch een luier aan heeft? Zou het dan nu, er vanuit gaande dat ze wakker wordt omdat ze plassen moet, een kwestie van wennen zijn om ook savonds/ snachts naar de wc te gaan? Ik hoop het zo!