Hopsatee Het komt écht goed! Bij mijn oudste ging het ook zo hè. Je zult geduldig moeten wachten op intrinsieke motivatie. Hooguit nog eens wat mooie onderbroeken kopen die hij pas aan mag als hij zindelijk is, en verder maar afwachten tot hij bedenkt dat het wat gênant is om op de crèche nog een luier aan te hebben terwijl je al bij de groten hoort.

• [verwijderd]

[verwijderd] hier gebruikten we ze vanaf ongeveer 9 maanden bij de jongste! Het verschonen was anders niet te doen 😄 ik vond ze veel makkelijker. Bij een poepluier scheur je de zijkanten los en verder doe je alles zoals bij een normale luier. Of gewoon uittrekken bij alleen plasjes. Bij ons lekten ze niet maar ik had altijd een hele ruime maat (maat 6 met 2 jaar).
    ik vond het iig een werelduitvinding 😄😄👌

Hopsatee hier was de oudste met 3 jaar 9 maanden zindelijk. Dag en nacht gelijk dus het komt echt goed 😊
    Volgens mij zijn jongetjes sowieso wat trager dan meisjes 😅

[verwijderd] Bij dochter dacht ik precies hetzelfde als jij; lekkende ondingen. Gek genoeg zweer ik er bij zoontje bij. Zal misschien iets met pasvorm te maken hebben? Geen idee...

@Vulpen @Miek89 @Marshmallow Thanks dames! Ik word er iets rustiger van! Onze oudste was in 2 weken zindelijk toen hij 2 jaar en 9 maanden was (Ook een jongetje) en direct nachtzindelijk. We zijn verwend denk ik haha.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Hopsatee Loslaten. Echt. Heb het er gewoon een half jaar niet over. En dan pak je het weer een keer op.

6 dagen later

Hier gaan we weer proberen of kleine meid snachts droog kan blijven. Ze heeft wel een luierbroekje aan omdat ik geen zin heb om smorgens vroeg, of erger midden in de nacht, haar bed te moeten verschonen. Man heeft haar beloofd dat ze samen een ijsje gaan halen als de luier droog blijft. Ik hoop van wel, maar denk het niet...

Elsie89 inmiddels is ze regelmatig de nachten droog dus haar lijf lijkt wel klaar te zijn om zindelijk te worden. Heb van de week afspraak gehad met de revalidatiearts en ze wordt aangemeld voor de poli op school/revalidatie voor zindelijkheid ben benieuwd met wat voor plan ze gaan komen.

Cactusje anders zo een wegwerp matrasbeschermer kopen en die vastplakken in haar bed. Mocht ze dan toch plassen dan hoef je niet Het hele bed te verschonen maar alleen dat matje weg te gooien.

Bubblicious
          Die had ik gezien ja.. heb er over nagedacht, maar vaak had ze het niet eens door dat ze wel geplast had. Dan ging ze naar beneden en lag haar dekbed op de natte plek en dan was die ook vochtig geworden.

Heb haar net uit bed gehaald.. Ze zei zelf dat ze niet geplast had, maar ik voelde wel een plasje in de luier. Ze vindt het ook niet heel erg dat ze nu geen ijsje gaat halen met papa, ik denk dat het haar dan nog steeds niet veel interesseert.

Cactusje
            Ik weet niet hoe oud ze is, maar nachtzindelijkheid valt volgens mij ook niet te trainen toch?

Mijn dochter was al ruim 5, toen ze 's nachts pas droog bleef. En dat ging toen redelijk van de één op de andere dag.

Mamabeertje
              Bijna 5. Heb het vaker gezien dat dat niet te trainen valt, maar we wagen weer een poging om te kijken hoe het nu gaat.

Ik zeg zojuist tegen de kinderen ja, we gaan zo naar het zwembad.

m: mama mag ik even wat zeggen. Ik moet nog even verschoond worden ik heb een beetje een poepluier

😬😬😬

@Cactusje onze dochter van 4 is sinds kort in de nacht ook zindelijk. Wij brengen haar altijd voor de nacht nog naar de wc en dan om 06:00 als de wekker gaat. Misschien idee voor jullie? Verder proberen we het drinken in de avond zoveel mogelijk te beperken. Na het eten word er nog een kopje thee gedronken voor het slapen gaan maar meer eigenlijk niet.

Hopsatee Als hij het zo mooi kan verwoorden ben je toch geneigd te denken dat zindelijk zijn ook zou moeten lukken hè 😉

Vulpen Ja exact! Hij weet het best maar zegt ook dat hij het niet wil. Hij plast ook prima op potje enzo, hij houdt het ook op als hij geen luier aan heeft. Maar hij is nogal my way or the highway. Dat merken we deze week vooral heel erg en dat is al een fase an sich waar we niet van weten wat we moeten...

• June hebben hierop gereageerd.