Dochter wil voor dr verjaardag graag een dwarsfluit. De blokfluit is ze zat/te weinig uitdaging.
Ze wordt 9 in augustus dus duurt nog wel even maar moet/wil het voor de zomervakantie geregeld hhebben. Maar zou ze dan gelijk een normale maat kunnen? Of is het het beste om te gaan "passen" in een muziekwinkel?
Dwarsfluit
- Bijgewerkt
Wil je muziekles gaan doen voor haar? Want dan zou ik overleggen met de docent. Het ligt er een beetje aan hoe groot ze is.
Soms kun je ook een fluit huren.
Ik speel dwarsfluit. Een meisje van 9 dat voor mij les heeft speelt op zo’n gebogen fluit, maar zij is klein voor haar leeftijd denk ik.
het meisje na me is 11 en speelt 2 jaar op een gewone fluit...
Passen dus! Wel een leuke hobby!
Qua lengte is ze gemiddeld volgens mij, maat 134 nu.
Muziekles moet ik nog uitzoeken. Blokfluitles heeft ze nu bij een studente uit het dorp, die doet dat als bijbaantje. Weet niet of zij ook dwarsfluitles geeft (panfluit en orgel wel).
Maar ik ben 2 dagen na haar verjaardag uitgerekend dus ik wil sowieso niet gaan rijden ervoor de eerste weken. Ik kan het zelf wel een beetje omdat mijn zus er 1 had dus opzich denk ik wel dat ik haar kan helpen
Het is ongetwijfeld het beste om te passen. Maar mijn zusje is klein en begon op haar negende & heeft nooit een gebogen dwarsfluit gehad, dus vermoed dat een normale maat wel kan.
Vind het wel echt een snerpgeluid
Ik heb dwarsfluit gespeelt, ong op die leeftijd begonnen en nooit op gebogen fluit gespeelt meteen gewone
Meisje wat haar nu blokfluitles geeft speelt ook dwarsfluit en wil wel proberen daar les in te geven ze heeft zelf geen les gehad maar ik ook niet en meer dan 10 jaar niet gespeeld. Tel daarbij op dat L die stok achter de deur wel nodig heeft...
Dat wordt tot de zomervakantie blokfluitles en daarna dwarsfluit. En dan zien we wel hoe ver ze komt. Maar dan hebben we in ieder geval de newbornperiode ook achter de rug
Oef, me wel flink verkeken op de prijzen ik wilde tot €150 gaan maar meeste wat ik zie begint bij 200-250. Als ik nou zeker wist dat ze het jaren leuk zou vinden is de keus wat makkelijker.
Blokfluit heeft ze nu zo'n 2 jaar waarvan ongeveer 1 jaar les en die pakt ze toch wel heel regelmatig en speelt ze ook dingen die niet voor les moeten. Als ik daarnaar kijk denk ik dat het wel goed komt. Het is ook niet zo dat ze er gisteren pas over begon dus geen bevlieging
Toch een nieuwe gekocht. Gingen kijken voor ern tweedehandse maar die zag er echt heel gebruikt uit dus besloten de nieuwe te doen
Wordt er zelf ook blij van haha, net even getest want ze zit toch op school
Oh zo mooi hè! Hopelijk heeft ze er veel plezier aan!