Hoe realistisch is het te denken dat wij eind juli nog kunnen gaan kamperen in de Vogezen? Het staat al geboekt, dat hebben we rond kerst al gedaan... stiekem hoop ik dat we nogsteeds kunnen gaan maar ik denk dat het realistischer is dat dat niet meer gaat lukken.

hoe staan jullie erin? En degene die al geboekt hebben?

Hm ik denk dat in eigen land meer kans maakt dan buitenlandse vakantie.

Wij hadden niks geboekt nog ivm de zwangerschap. We wilden evt een lang weekend last minute pakken als het uitkwam maar dat gaat nu dus niet.
We hopen dat deze zomervakantie de motor gemaakt is zodat we weer overal kunnen varen 😉 dan proberen we nog een reisje main of moezel te pakken. Laatste weken alleen dichtbij (ik beb 34 weken zwanger als de vakantie begint)

We hebben een drieweekse vakantie geboekt naar Afrika. Ook al half betaald. Ik denk niet dat het door gaat, als we het virus tegen die tijd hier misschien onder controle hebben zal het daar nog volop aanwezig zijn.

We hebben wel een goede annuleringsverzekering, die geldt bij negatief reisadvies. Ik heb goede hoop dat we geld terug krijgen, en volgend jaar kunnen gaan.

hopelijk kunnen we in Nederland op vakantie!

Wij hadden nog niet geboekt, gelukkig achteraf, denk ook niet dat we op vakantie in het buitenland kunnen gaan. Hopelijk wil gewoon in Nederland en anders dagjes uit doen en een weekendje weg. Zoiets.

Ik heb de hoop voor dit jaar al opgegeven. Wij zouden de eerste week van juni gaan. Kunnen omboeken voor later dit jaar maar denk niet dat we tegen die tijd met een prettig gevoel kunnen gaan. Volgend jaar nieuwe kansen.

Ik ben blij met mijn eigen luiheid en uitstelgedrag. Ik had nog niks geboekt en dat ga ik nu dus ook even niet doen. Ik verwacht dat daar in juli/augustus echt nog geen sprake van kan zijn. Had nog een trip in Oktober staan naar Portugal. Heb er zelfs een hard hoofd in of dat nog kan doorgaan.

Wij wilden eind februari/begin maart boeken. Toen dus besloten om het niet te doen aangezien alles toen begon. Uiteindelijk dus blij mee. Want we kunnen al fluiten naar het meeste geld van de geboekte meivakantie. Ik denk niet dat het realistisch is om te denken dat we deze zomer op vakantie kunnen.

Voor de zomer nog geen vakantie geboekt, wel twee weken pension voor de hond al geregeld. Ik zag op de site dat ze de annulering regels hebben aangepast en je nu kosteloos kunt annuleren tot twee weken voor de breng datum. (Normaal 6 weken voor brengen) Slim want anders gaat iedereen voor de zekerheid nu al annuleren, nu wachten mensen nog tot een week of drie er voor en misschien gaat het dan nog wel door. Als wij thuis blijven brengen we de hond niet twee weken weg.

Niks geboekt. Ik denk niet dat er zomervakantie in zit dit jaar. Staat nog een weekendje Landal eind september. Ben benieuwd of dat door zal gaan.

Nog niets geboekt, we moeten altijd wachten totdat we weten wanneer onze zaterdaghulp gaat en daarna laks geweest om te gaan boeken. We wilden naar Denemarken gaan, daar gaan ze de teugels een beetje vieren.. we wachten maar af. Anders een goed tentje en luchtbed kopen zodat kinderen in de tuin kunnen kamperen. En misschien ook investeren in zwembad al blijft dat lastig met de jongste die nog geen diploma heeft (En middelste ook niet, zou 18 maart afzwemmen 🙈).

Wij hebben onze zomervakantie in mei moeten annuleren.

Het hangt erg van de geboekte vakantie af, denk ik. Wij hebben een huisje in the middle of nowhere met een grote tuin geboekt, dus ik sluit niet uit dat we kunnen gaan. Gelukkig heeft het ook nog eens goede annuleringsvoorwaarden, dus we zien wel.

Wij zouden in mei naar Landal gaan maar dat kan sowieso niet doorgaan. Misschien in het najaar, maar ik reken er eigenlijk niet op. Zou al blij zijn als we in de zomer bij mijn moeder kunnen logeren & dolgelukkig als we nog een keer naar de Efteling kunnen.

Wij zouden in de meivakantie land weekend Landal doen. Nu omgezet in een voucher, misschien in de zomervakantie en weekje? Verder nog niks geboekt (alleen wintersport 2021, maar dat moet lukken toch??!!!)

De meivakantie hebben we nu omgezet naar de herfstvakantie. We gaan (hopelijk) 24 juli via Italië en Griekenland naar Albanië. Qua hotels kunnen we volgens mij overal nog kosteloos annuleren, alleen de 2 bootovertochten hebben we al betaald. Onze annuleringsverzekering dekt wel negatief reisadvies, maar alleen als de reisorganisatie niets gaat vergoeden. Als we een voucher krijgen voor de boot dan hebben we dus pech of die moet langer dan 1 jaar geldig blijven.

Ik ben blij dat we niks geboekt hadden. We wilden eerst kijken hoe het met de kleine zou gaan. Schoonouders hebben wel een weekje camping geboekt in eigen land, dan komen bijna alle kleinkinderen logeren, en wachten nu eerst af hoe het loopt allemaal of ze het door laten gaan.

Lijkt me niet realistisch om te denken dat we deze zomer naar het buitenland kunnen. Ik heb al in het nieuws een paar virologen gezien die opriepen geen vakantie te boeken. Wij boeken in ieder geval niks. We gaan Overijssel wel verkennen 😛

Het vervelende is dat we gewoon geen vakantie hebben als we niet van huis weg zijn. Want normaal in de zomer neem ik 3 weken maar is mijn man alleen die ene week dat we weg zijn echt vrij (en dan nog wordt hij wel eens gebeld). Dus ik hoop echt dat we in elk geval ergens heen kunnen.. En dan vind ik Overijssel prima 👍

Jessie80 haha ik woon dus in Overijssel hè, weet niet of je daarom die provincie noemde maar wij gaan er niet heen op vakantie 😛

Bloem Wij hebben ook 18 sep nog een weekend Landal (ongeboekt vanuit mei naar de laatst mogelijke optie 😂) Dat zie ik wellicht nog wel gebeuren.

zomervakantie...ik denk het niet. Maar al geboekt en betaald dus wachten op de annulering want alleen als zij annuleren of negatief reisadvies krijg ik mijn geld terug. En dat is een aardig bedrag...Ik ben al blij als ik dan die 2-3 weken niet thuis hoef door te brengen maar dagjes weg kan of zo...we will see.