[verwijderd] Mick knutselt of tekent helaas voor maar max 10 min... hij heeft een paar uur op de tablet gezet en toen op de PlayStation. Daarna had hij echt aandacht nodig. Gelukkig was man thuis en die is met ze naar het strand gegaan. Mijn dochter kan prima knutselen, werkjes voor school etc, dus morgen kunnen we aan de slag met werk van school. Mick is een ander verhaal...morgen maar echt wat dingen verzinnen voor hem.

Tantetil ik was al om 7:00 uur aan het werk...

De ochtend ging wel prima, met uitzondering van mijn Skype vergadering...
'mam, weet je... Oh ja, sorry...'
'mama! Waar liggen.... Oeps!'
Heel veel gerommel op de achtergrond.... En lachende collega's op mijn scherm...
Dat gaan we morgen dus anders aanpakken 🙈

Aan het einde van de ochtend hebben ze nog huiswerk gemaakt en samen hun spreekbeurt geoefend. Broodje eten en daarna heb ik ze de trampoline laten schoonmaken. Toen was het wel klaar en heb ik mijn laptop maar dichtgeklapt.

Morgen krijgen ze schoolwerk om thuis deze week af te maken. Daar zie ik wel een beetje tegenop. Ze hebben hier namelijk Corona-vakantie (aldus de kinderen) 🥴 Ik hoop dat ik ze zonder al te veel gedoe aan het werk kan krijgen...

Tantetil Overdag de kinderen, na bedtijd van de kinderen werken. Dus elke avond en in het weekend werken 😣

Overdag werken gaat gewoon niet. Heel de ochtend is al gevuld met schoolwerk. En in de middag hebben ze mij toch echt heel vaak nodig.

• [verwijderd]

Tantetil ik lig dan op de bank met m’n laptop..te werken 😂🤣 ben idd ook gesloopt en 0,0 zin
ja ik woon in Frankrijk..gaan vanavond nog luisteren naar wat Macron te zeggen heeft..ook al heb ik al een idee van wat er ons te komen staat

ik doe smm en digital marketing 🙂

• [verwijderd]

Vulpen hier is dat ook geen optie idd!
    en thanks, ik zet bellen blazen op m’n lijstje! 😄👍

Mijn oudste heeft de hele dag in de tuin gespeeld. Hij kan goed alleen spelen, alleen de jongste moet wel vermaakt worden. Die gaat zijn broer dan pesten. Mijn oudste had vandaag een bloedend ooglid 🤦.
    Mijn vriend was eerder thuis van zijn werk dus ik had een rustige skype vergadering.

Hier ging het vandaag goed. Ze hebben vanmorgen netjes hun werkjes van internet gedaan. Hopelijk kunnen we morgen starten met het schoolwerk. Moet eigenlijk tussen 9 en half 10 de boeken ophalen op school maar heb gemaild dat ik dat niet doe. Ik zie ruim 3u rijden nu niet zitten door de zwangerschap, man kan niet van boord. Waarschijnlijk haalt ma het op en wij zo snel als kan bij haar. Tot die tijd kijk ik wat ze zonder de lesboeken kunnen doen.

Verder kwam D er mee aan dat hij een planning wel prettig vindt dus die heb ik net gemaakt. Incl regels over aankleden en schermgebruik etc 😉

Nou, voor 2 van de 3 kinderen een weekprogramma binnen. Al kan D weinig doen omdat we de boeken morgen niet zelf ophalen, te ver rijden. Oma haalt alles op op school en dan hopen wij voor het weekend het bij haar op te halen. Zijn juf snapt het gelukkig en vertrouwd erop dat wij daarna zorgen dat hij het werk inhaalt (wat ik zo zag moet dat ook goed te doen zijn).

Voor E kan ik wel alles doen (kleuter). Bij L verwacht ik dat ze ook niet alles kan doen omdat ze de boeken niet heeft

[verwijderd]
    Leuk schema.
    Ik ga hem onthouden voor je-weet-maar-nooit...of voor een saaie weekend-dag in Corona tijd.

Tsja dat thuiswerken is wel een ding. Vandaag jongste naar de opvang een ochtend en oudste thuis even zelf gespeeld en even voor de tv daarna even samen cijfers geoefend. Daarna kwam nichtje spelen dus hebben ze elkaar vermaakt vanmiddag nog een uur tv gekeken terwijl de jongste sliep eindstand 4.5 uur gewerkt. Valt niet tegen. Morgen wissel ik af met mijn man die deel van de dag thuis is en donderdag heb ik heel de dag oppas voor beiden dus dan hoop ik wel 9 uur oid te maken vrijdag is of man thuis of ze gaan een ochtend naar mn schoonzus. Dus deze week kom ik denk wel aan de 24 uur en volgende week is man grotendeels thuis waarschijnlijk dus dan moet het wel gaan lukken.

Op de site internetwijzer-bao.nl staan hele leuke werkboekjes!

Heb twee lente werkboekjes geprint. Er staan verschillende thema’s op.

Wij hebben ook een groot voorbeeldenboek van strijkkralen. Hebben we er ook weer bij gepakt.

Ook heb ik een dagritme gemaakt. Mijn middelste heeft dat echt nodig. Het dat ging super goed gister. Hij wist precies waar hij aan toe was, ze vroegen niet steeds om de iPad (want dat stond ook erop).

Om half negen mag ik zo naar school om hun werk op te halen.

• [verwijderd]

[verwijderd] dit vind ik wel een goede tip! Leuk ook met die dagritme kaarten. Ik doe nu maar een beetje waar we zin in hebben, maar dat ga ik natuurlijk niet volhouden 😅. Het voelt nu nog een beetje als vakantie/langer weekend.. Nou heeft mijn dochter het niveau ook niet om schoolopdrachten te maken dus daar ben ik ook niet aan gebonden. Maar de behoefte aan structuur is er zeer zeker wel.

• [verwijderd]

[verwijderd] Mooi staaltje video-bewerking. Leuk!

Vanmorgen pakketje opgehaald bij school. Zit niet veel bijzonders in (tja, kleuters hè). Maar dochter koos vandaag voor Motoriek en heeft al haar naam gemaakt van klei en verder met schaar/lijm/vouwblaadjes gespeeld

Ik heb net een tulp getekend. Ik vind hem best goed gelukt. Vanmiddag mogen ze daarmee knutselen. Verder spelenderwijs met cijfers en letters bezig geweest. Hopelijk gaat dochter lekker slapen straks, dan gaan zoon en ik koekjes maken (letter koekjes).

En vanmiddag gaan we frozen 2 kijken 🥳

• [verwijderd]

Ik heb vanmorgen maar even een voorraadje nieuwe spullen voor de kinderen besteld. Voornamelijk omdat het (bijna) op was, of niet meer goed. We kunnen de komende weken volop kleien, vingerverven en met de maxi strijkkralen bezig 🙂

Vanmiddag wil ik met de kinderen het buitenspeelgoed een voorjaarsschoonmaak geven. Vanmorgen al een rondje door de buurt gelopen.