Wij overwegen een stacaravan te kopen en deze (voor in ieder geval een jaar) op een vaste camping plaats te laten plaatsen.

Het komt nogal plotseling opzetten vanwege een mooie gelegenheid. Heeft een van jullie dit ook of wel eens gedaan? Waar moeten we aan denken? Wat vind jij belangrijk bij een vaste campingplaats?

Pietje1987 Heeft een van jullie dit ook of wel eens gedaan? Waar moeten we aan denken? Wat vind jij belangrijk bij een vaste campingplaats?

Wij hebben wel een gewone caravan gehad omdat we weg wilden kunnen als we het zat waren, stacaravan is niks voor ons.
    De camping zelf moet iig leuk genoeg om er jaren terug te blijven komen, verplaatsen is volgens mij niet heel goedkoop en dat doe je ook niet elk jaar.
    Als het toch niet bevalt kun je natuurlijk altijd weer (proberen) verkopen, maar hoe makkelijk/snel gaat dat? Ik ken mensen wiens stacaravan al jaren te koop staat, vrij nieuw op een leuke camping, maar krijgen hem niet verkocht.

Ik zou er in elk geval een paar keer een dag doorbrengen en ook vragen of je mag proeflogeren. Het luistert erg nauw of een camping leuk is. Ligt aan de voorzieningen maar ook zeker aan de andere (vaste) gasten die er verblijven.
    Als je niet uitkijkt zit je op een camping met allemaal seizoensarbeiders bijvoorbeeld. Andersom kan ook natuurlijk dat je juist op een camping met veel gezinnen zit waarmee het klikt. Soms zitten er ook al jaren vaste gasten die de hele sfeer ten positieve of negatieve bepalen of waar je niet tussen komt.

Helaas gaat de stacaravan die wij tegen kwamen niet door. Er blijken veel campings een soort reglement te hanteren over welke soort stacaravan er wel/niet mag staan etc. En deze voldeed aan veel van deze eisen niet (hoewel hij er echt keurig uit zag!!)

Dus voor nu even op de lange baan... wie weet wat er ooit langs komt...