Snoeki sneu he. Al denk ik niet dat jonge kinderen het echt heel lastig vinden... het verschilt natuurlijk per kind, maar mijn kinderen maken er niet veel van. Alleen de verjaardagen in quarantaine vonden ze een bummer, maar toch ook niet zo erg omdat ze 'dubbel cadeautjes kregen' (via post en later ook nog bij de uitgestelde verjaardag).
Gelukkig zijn mijn kinderen ook niet bang als iemand hoest of een snotneus heeft. Laatst kwam A. (4 jaar) wel uit school: 'mam, S. komt elke dag met snottebellen naar school! Ze is ziek en de juf zegt dat ze thuis moet blijven, maar ze komt toch elke dag! Ik ga echt niet met haar spelen!' En net daarna hoorde ik de juf best boos aan die vader zeggen dat hij zijn kind moet thuishouden, want het was niet alleen een snottebel, ze wilde ook niet eten en zag er lamlendig uit.
Ik denk dat het veel erger is voor tieners en jongvolwassenen. Zij zijn overal het meest beperkt, terwijl ze er relatief niet ziek van worden en ook nog gevaccineerd zijn nu. Ik vind het dus echt heel erg dat deze groep er zo onder lijdt en de risicogroepen relatief veel 'vrijheid' hebben gekregen. Dat doe je niet over de rug van jongeren. Er is veel mis met dit beleid.