Vulpen Ik kijk het ook nog even aan. Ergens denk ik ja waarom dan ze hebben vrijwel geen klachten (en misschien al wel gehad zonder dat ik het wist) en een vaccin helpt niet perse tegen verspreiding (want ja ik hoor al mensen die het vaker hebben gehad met en zonder vaccin) dus ja waar zit voor hen dan de winst. Ik ben dan nog steeds meer voor de wereldbevolking vaccineren, ouderen en kwetsbaren boosteren en daarna pas de kinderen.
Overigens ben ik ook niet zo juichend enthousiast over mezelf boosteren. Want ook daar denk ik: de kans dat ik het ernstig krijg is niet zo groot ik ben gevaccineerd en dan krijg ik weer een booster (en hallo moet dat straks elk jaar? Ik laat me ook nooit voor griep vaccineren) waarmee ik nog steeds wel Corona kan overdragen en krijgen….is het dan niet logischer mijn vaccin aan andere landen te geven?
Anderzijds wil ik best meedenken aan uit de pandemie te komen dus dan denk ik ok, ik wil er wel over nadenken als blijkt dat het handiger is dat wij allemaal gevaccineerd zijn om het uit te doven (maar ja dan weer: dooft het niet pas als de rest van de wereld ook gevaccineerd is?)
Lang verhaal kort ik weet het nog niet. Uiteindelijk denk ik zelf wel die booster te nemen maar nog even te wachten met de kinderen. (En ik hoop dat het dan een vrije keuze blijft en niet dat mijn kinderen in de toekomst op 6 jarige leeftijd een QR moeten tonen ofzo) Ik zeg dus niet definitief nee maar ik sta ook nog niet te juichen 😬
Ik vind het wel fijn dat de optie er is overigens!