Ysabella Ik heb vanochtend de huisarts assistente gebeld met de vraag of ik extra medicatie kon bestellen, na het debacle van 3 jaar geleden toen moest ik naar Portugal omdat het hier 6 maanden niet leverbaar was tijdens mijn zwangerschap. De geschiedenis lijkt zich weer te herhalen... Dus nu heeft ze een extra recept uitgeschreven en heb ik straks voor 3 maanden extra in huis plus de maand extra die ik zelf al had ‘gespaard’.😬
Cactusje Ysabella Het ziekenhuis in jouw woonplaats, is dat ook het ziekenhuis waar jij onder controle staat met de zwangerschap?
Hooyo-shimbir Louelle81 geen idee ze hebben er niet bij gezegd welke faculteit ze vandaan komen (2 afzonderlijke gevallen). Gister was mijn lerares zo verschrikkelijk aan het hoesten en die staat morgen ziek gemeld, hopelijk was dat een onschuldige hoest. 🙈
Nescio https://www.hln.be/nieuws/buitenland/goed-nieuws-over-patient-1-in-italie-mattia-38-mag-intensive-care-verlaten-en-ademt-weer-autonooma18a2c0f/
Cactusje Ysabella Zag het voorbij komen in een artikeltje, moest meteen aan je denken. Hopelijk blijft het er bij 1..
Ysabella Cactusje ik ga er stiekem vanuit dat er meer gaan volgen ik kan mij bijna niet voorstellen dat die persoon niet iemand anders heeft besmet. Op zich maak ik mij er niet zo’n zorgen om merk ik, ik ga er namelijk vanuit dat er juist in een ziekenhuis adequaat op gereageerd word. lief dat je aan mij moest denken. 😊
[verwijderd] Goed nieuws vanuit Wuhan: Het laatste noodziekenhuis in Wuhan is dinsdag gesloten, meldt People's Daily. Er waren in totaal veertien noodhospitalen geopend. De Chinese staatskrant meldt ook dat Qianjiang als eerste stad in de provincie Hubei, waar Wuhan de hoofdstad van is, de coronamaatregelen zal opheffen. "In de komende dagen zal alles weer normaal worden. Verkeerscontroles worden opgeheven, het openbaar vervoer hervat en bedrijven gaan open." Bron: https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/wuhan-sluit-laatste-noodhospitaal-voor-coronapatienten.html
Cactusje Ysabella Komt denk ik omdat ikzelf elk moment kan bevallen. Het ziekenhuis van mijn voorkeur heeft tot nu toe nog geen besmette personen in behandeling. Ik maak me eigenlijk ook geen zorgen over het virus, maar merk wel dat ik nu af en toe zo'n wat als in mijn hoofd heb. Mijn man heeft al helemaal zoiets van, zou je niet gewoon lekker thuis bevallen, straks lig je daar en gaat het ziekenhuis 2 weken op slot. Ergens vind ik het nu toch wel een beetje spannend.
Sevenof9 Wtf, een vriendin van mij zit in thuis quarantaine, is in contact geweest met mensen die corona hebben, is ziek en wordt niet getest omdat ze niet in Italië of China is geweest. De testen zijn duur en dat ze in Brabant is geweest maakt niet uit....
Marshmallow Sevenof9 echt belachelijk vind ik idd. Zo gaat Nederland dezelfde kant op als Italië hoor 😑
Madeliefje06 Sevenof9 Ik lees meer zulke verhalen. De cijfers kun je dan ook niet meer serieus nemen...
Sevenof9 aardbeitjes keelpijn, benauwd, veel hoesten, koorts. Kan ook gewoon griep zijn, geen idee. Maar lijkt me wel handig om een realistisch beeld te hebben van hoeveel mensen besmet zijn, die cijfers kan ik zo niet serieus nemen.
Luuz Zo is er natuurlijk wel een vertekend beeld van de cijfers. Hoeveel mensen zijn er getest en hoeveel positieve testen zijn eruit gekomen?