Hey,
Ik werk dit schooljaar 3 halve dagen (ma ochtend, woensdag en vrijdagmiddag, jeej..). Ik ben de afgelopen weken in de ziektewet geweest en wil komende week gaan opbouwen. Overigens nog niet besproken, bedrijfsarts had iets later gezegd maar ik vind dat het wel weer kan.
Ik vind het wel lastig; ik merk dat ik al veel gewrichtspijn heb, nu al, en ik ben bang dat ik meer uit ga vallen. De afgelopen jaren waren met de (heftige reactie op) ivf, alles rondom man etc extreem rommelig qua werk. Ik ben veel uitgevallen en ook best vaak weer een stap terug moeten doen doordat ik te enthousiast weer begon. Dat geeft veel onrust voor mij, school en ouders.
Daarnaast merk ik dat de zwangerschap emotioneel best veel met mij doet, ook het stukje dat dit toch niet is hoe ik het bedacht had, en nog onverwerkte emoties van vorig jaar. En ik baal ook eigenlijk wel dat ik door mijn rooster niet ff een weekendje met moeder of vriendin weg kan, of naar familie kan, nu het nog kan.
Ik zat daar net over te denken, en ik bedacht mij ineens dat ik misschien zou kunnen voorstellen dat ik onbetaald verlof opneem voor de rest van dit schooljaar. Dat zijn nog 5 maanden, het verlies aan inkomen kunnen we goed hebben.
Dan kunnen zij een vervanger aannemen ipv mij steeds wel, dan weer niet te hebben, en heb ik de komende maanden rust.
Maar is dat raar om voor te stellen? En is het verstandig, nu tot na mijn verlof eruit te gaan?