Bubblicious de kinderen van mijn vriend en zijn ex zijn elk weekend bij ons van vrijdagmiddag tot maandagochtend. Dit is hier het prettigst voor de structuur. Zo kunnen ze in het weekend hij ons ook gewoon een soort of hobby doen. Het zou vreselijk zijn voor mijn vriend en zijn kinderen als hij ze maar eens per twee weken kon zien. Ik weet jouw situatie natuurlijk niet maar ik heb het idee dat mannen vaak benadeeld worden en minder recht hebben om de kinderen te zien. De kinderen hadden hier in het verleden heel veel moeite met afscheid nemen, dat was altijd een groot drama (verstoppen en niet met mama mee terug willen enzo). Daarom hebben we afgesproken dat ze vrijdag uit school direct bij ons komen en maandag direct vanuit ons naar school gaan. Dan is het drama van het afscheid er niet en hebben ze gewoon zin in school. Als er trouwens verjaardagen of feestjes zijn bij hun moeder kunnen ze daar wel heen in het weekend hoor. Verder hebben we de vakanties 50/50 verdeeld. Bijvoorbeeld: herfstvakantie bij ons, kerstvakantie 1 week bij ons en 1 week bij moeder, oud en nieuw om het jaar bij ons/bij moeder, voorjaarsvakantie bij moeder, meivakantie 1 week bij ons en 1 week hij moeder, zomervakantie 3 weken bij ons en 3 weken bij moeder. Pasen en Pinksteren verdelen we, dan zijn ze vaak 4 dagen vrij en dan is het 2 dagen bij ons en 2 bij moeder. Kerstmis is ook bij beide 1 kerstdag.
Deze verdeling is trouwens ook gekozen omdat hun moeder vaak in het weekend werkt, dus dit kwam ons beter uit. Het fijnste is denk ik als je beide dicht bij elkaar woont en de week gewoon kunt verdelen en beide af en toe de kinderen uit school kan halen en kan brengen enzovoort, naar dat is bij ons niet mogelijk omdat we daarvoor niet dicht genoeg bij elkaar wonen.
Van alimentatie heb ik te weinig verstand om je te kunnen helpen.