Honkeytonk Den Gamle By is idd erg leuk! Sowieso is Arhus een leuke stad, heel kindvriendelijk ook.
Het natuurhistorisch museum in Arhus is ook een aanrader. Mochten jullie een dagje Arhus willen doen, dan zou je kunnen kiezen voor een Arhus card, je kunt dan onbeperkt (geselecteerde, maar wel heel veel) musea en andere bezienswaardigheden bezoeken en je bent dan veel goedkoper uit dan wanneer je bijv 3 musea bezoekt en hier los kaartjes voor haalt.
Vlak voordat je de brug naar Funen over gaat heb je een heel leuk (gratis) park / speeltuin, daar hebben wij ons een hele dag kunnen vermaken met ons zoontje. Er zit ook een grote kinderboerderij bij en je kunt met een treintje naar een naastgelegen soort madurodam, maar dan anders.
Ik moet even opzoeken hoe dat park ook al weer heet.
Edit: Madsby playpark
Op Funen zijn wij naar Odense geweest (must) echt een leuke stad met veel authentieke deense straatjes. Je kunt naar het huis van Hans Christiaan Anderson maar dat vonden wij niet zo heel bijzonder. Zeker voor je kinderen zal dat niet zo veel aan zijn. Je kunt door heel Odense de sprookjesroute bewandelen (voetstapjes op straat volgen) en dan kom je langs verschillende sprookjes. In de zomer worden op deze route ook bijna iedere dag sprookjes voorstellingen gegeven.
Op Funen zijn we ook nog naar een kasteel geweest: Slot Egeskov
Het kasteel zelf is wel mooi van binnen maar stelt niet heel veel voor, de tuinen daarentegen zijn fantastisch. We waren er al vrij vroeg maar kwamen eigenlijk tijd te kort. Speeltuinen, doolhoven, bloementuinen, oldtimer musea, een klimpark en nog meer speeltuinen.
Je betaalt daar overigens ook wel flink voor hoor, maar wij (ik vooral🙈) vonden dit het meer dan waard.
Als je op Funen bent en je wil naar een mooi plekje aan zee, zou je naar Helnæs kunnen rijden. Dit is niet zo gek ver van slot Egeskov af en als je naar de vuurtoren rijdt heb je daar prachtige kliffen. Sowieso al die mooie plekken aan zee daar..
Ik krijg nu ik dit schrijf alweer helemaal zin om naar Denemarken te gaan 😁
Edit 2 want ik bedenk me nu nog meer.
In Odense heb je ook een spoorwegmuseum, vond ons zoontje fantastisch. The Tinderbox leek ons ook erg leuk, kunnen kinderen zich verkleden en er zijn dan verschillende 'toneel opstellingen' waar ze verkleed kunnen spelen. Helaas was het gesloten op de dag dat wij er waren
Rømo heeft het breedste strand van de hele wadden. Je kunt daar met de auto op rijden en dat is even een hele gekke beleving.
Ribe is een vikingstad en daar wilde ik op de terugweg heel graag heen maar het regende al e hele dag dus dat hebben we maar overgeslagen. Staat wel op mijn lijstje voor aankomend jaar.