[verwijderd] Maar kan dat dan niet komen omdat ouders daarna meteen doorrijden?
Ik breng mijn jongens, 500 meter verder, vaak lopend naar kinderdagverblijf en neem ik mijn fiets mee, want ik fiets daarna meteen 15 km door naar werk. Maar als het regent breng ik ze ook met de auto omdat ik dan meteen doorrij.. heb niet echt altijd zin om 15 km door de regen te fietsen. Plus heb ik soms afspraken en echt geen tijd om me dan nog even snel te douchen/ om te kleden. (want 15 km in de regen, in een regenpak, dan ben ik helemaal klam , dan wil ik me wel kunnen opfrissen). Dat zal met school straks niet anders zijn aangezien school en kdv in 1 gebouw zitten.
Verder:
Met de sneeuw, zou ik alleen gaan als het veilig was. Nu wonen wij maar 500 meter, dus kan het altijd, maar als ze 15 km moeten fietsen, dan zou ik wel oppassen.
Bij een lekke band, opzich moeten ze het zelf uitzoeken, maar vind het ook geen probleem om te helpen als het kan. Als ze tegen die tijd bellen, en het is geen probleem, kom ik ze gewoon halen.
Vroeger, moest ik ook 10 km fietsen naar de middelbare, maar ik werd ook echt wel eens gebracht of gehaald en met een lekke band mocht ik ook gewoon bellen. Maar had ook gewoon een goed regenpak. Werd ook gewoon opgehaald als ik gestrand was. Zelfs ben ik nog een keer s nachts opgehaald, toen was ik na mijn werk door problemen met de NS nog in een andere stad en reden er geen treinen meer.
Ik zie in mijn omgeving niet zoveel kinderen die gepamperd worden. Maar ik zit pas bij de opvang, dus misschien is dat op school straks anders.