Ik ben op zoek naar een Nederlandse winkel die zoiets verkoopt:

Ik heb tot nu toe wel drukvesten gevonden, maar die wil ik niet. Het gaat me echt om de tekst op het vest (deze mag Nederlands of Engels zijn).

Uiteraard kan ik iets laten bedrukken of zelf maken, noem maar op. Maar het lijkt me sterk dat er niet gewoon een winkel is die zoiets heeft liggen. Ik laat het liever niet overvliegen en AliExpress is sowieso is geen optie. Als er geen Nederlandse winkel te vinden is, bestel ik het misschien via Etsy vanuit de UK.
De thuiszorgwinkel heeft het niet en de zorgverzekeraar ook niet.

Is er iemand misschien handig met zoektermen e.d. die met me mee kan zoeken?

Misschien een totaal niet helpende reactie hoor. Maar ik heb voor mijn zoontje een tag laten maken. Zo eentje die ze in het leger ook hebben. Als hij dan evt buiten bewustzijn raakt dan staat daar alle medische info op. Mijn zoontje kan natuurlijk normaliter wel gewoon praten, maar persoonlijk zou ik mijn telefoonnummer niet zo open bloot op een shirt/vest willen hebben.

iMoeder Ik heb ook zulke dingen gehad, oa een armbandje. Maar dat soort losse dingen om pols of nek zijn geen lang leven beschoren, die trek hij er zo af.
      Ik heb er niet zoveel problemen mee als mijn telefoonnummer zichtbaar is op die manier, in tegendeel. Het is fijn als iemand mij snel kan bereiken als ze zoon in zijn eentje zien rondlopen. Je kunt hem als vreemde ook niet tegenhouden of vasthouden, dus een armbandje of ketting haalt weinig uit.

Manque Inderdaad, dan is een vest een veel betere oplossing. Ik hoop dat je het snel kunt vinden!

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Misschien dat je contact kunt opnemen met autishop.nl? Ik zie het op de website zo snel niet staan, maar wellicht dat ze wel ideeën heeft om er toch aan te komen?
        Er staan bijvoorbeeld wel gordelhoezen op met een vergelijkbare boodschap:
        https://www.autishop.nl/gordel-hoes.html

• [verwijderd]

Manque welke zoekterm heb je voor deze afbeelding gebruikt. Ik heb nog wel ff de tijd om met je mee te zoeken

[verwijderd] Oeps, late reactie >.<

Ik weet het niet meer precies... volgens mij heb ik op Etsy gezocht naar 'nonverbal autism'.

[verwijderd] Ik zal ze eens een mail sturen. Die gordel had ik ook in het Engels gevonden:

Wel typisch dat het hier in NL zo lastig te vinden is. Ik zie hier nooit kinderen rondlopen met een vestje o.i.d., terwijl ik het juist wel fijn zou vinden als de handicap van mijn kind herkenbaar is op deze manier. Hoeft niet constant, maar zoals vandaag in de Ikea was het wel fijn geweest.

• [verwijderd]

Manque dat lijkt mij inderdaad wel handig ja.. Succes, hopelijk vind je hem snel!

Ik vind ze ook alleen op etsy. Als het echt alleen om de tekst gaat dan is het denk ik een stuk goedkoper om een veiligheidsvest te laten bedrukken. Ik zal nog even verder zoeken maar ben bang dat het niet in Nederland te vinden is. Gek eigenlijk, denk dat er best wel vraag naar is.

En is zoiets niet een idee? Ze hebben ook wel andere varianten die je aan zijn kleding kan hangen of vastmaken. Naast zo een vest ook een GPS tracker.

Torretjeee wij hebben een gps tracker maar als je bijvoorbeeld in een winkel je kind kwijt raakt weet je nog niet waar hij/zij is omdat het binnen vaak niet werkt.

Elsie89 Dat is waar ik zat inderdaad ook meer in grotere gebieden te denken en buiten op straat. Ik weet ook niet of zo een ding een afstand aangeeft, op hoeveel meter je verwijderd bent bijvoorbeeld.

Torretjeee wij hebben er inderdaad een voor buiten dan zien we op de app van onze telefoon op de kaart waar ze is. Is op 50m nauwkeurig volgens mij.

Torretjeee Mijn vader had het daar laatst ook al over. Ik denk dat ik er gewoon eentje ga aanschaffen. Lijkt me best fijn (een veilig idee) als we weer een dagje weggaan. Bedankt voor de tip!

5 dagen later
                    • [verwijderd]

Wat handig dit. Is het enkel voor het geval dat hij ineens weg rent @Manque?
                    Ik heb geen tips maar toevallig had ik het er laatst met iemand over dat het soms zo fijn zou zijn als mensen kunnen zien dat mijn dochter een handicap heeft. Dat verklaart haar reacties en mijn manier van handelen. En het zal er mogelijk voor zorgen dat mensen minder snel geneigd zijn zich ermee te bemoeien. Want hoewel mijn dochter niet zo gauw ineens weg rent, is ze vaak wel een ongeleid projectiel. Ik heb er nog niet verder naar gekeken maar ik was benieuwd of zulk soort hesjes ook voor dit soort doeleinden gebruikt worden.

• Manque hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] Ook voor de herkenning inderdaad. Als we in een rij staan en hij begint te panikeren, kunnen mensen gelijk zien dat er iets met hem is, misschien laten ze ons dan voor. Lijkt me gewoon heel fijn, zeker op van die drukke plekken.

• [verwijderd]

Manque ja precies wat jij zegt inderdaad. Lijkt me handig bij de grotere uitstapjes. Ik ga er ook eens verder naar kijken.