Ha meiden,
Ik ben op zoek naar leuke tips/suggesties om onze dochter een beetje uit te dagen. Allereerst een korte achtergrond:
- Ze wordt in april 5
- Zit in een 0/1 groep
- Maakt thuis veeeeeel oefenboekjes, werkt nu aan een rekenboekje voor groep 3. Vooral letters hebben haar aandacht, wil ook graag schrijven, maar je merkt dat ze aan fijne motoriek nog iets daar in mist
- Speelt graag spelletjes
- Is kieskeurig in haar vriendjes , maar heel vriendelijk en sociaal
- Zeer leergierig
- Goed in spelletjes zoals Uno junior, levensweg junior, betoverde doolhof, memory
Volgend schooljaar gaat ze, als het goed is, naar een groep 2/3. Ik verwacht zelf dat ze dan al veel met groep 3 mee zal draaien. Qua sociaal zit ze in haar huidige groep prima, ze heeft een select clubje waar ze graag mee speelt.
Maar nu. Op school wordt ze niet echt gestimuleerd vinden wij. We hebben dat al aangegeven en ook laten zien wat ze thuis weg werkt. En dat gebeurd absoluut niet onder dwang, ze vindt het ontzettend leuk en gaat vaak zelf ‘oefenen’. Maar we willen ook weer niet dat ze te veel voor gaat lopen met de reguliere lesstof. Dat lijkt mij gewoon niet heel handig. Wel oefenen we met woordjes maken/lezen, dat vindt ze gewoon super leuk ( ik was zelf ook een vroege lezer).
Maar goed, we zoeken dus manieren om haar op een andere wijze te stimuleren. Bijvoorbeeld geschiedenis, aardrijkskunde etc. We hebben ook tiptoi bijvoorbeeld.
Hebben jullie leuke suggesties?