• [verwijderd]

Mijn favoriete vakantie komt er weer aan! In de voorjaarsvakantie gaan we met het gezin skiën en in maart ga ik nog een weekje knallen met mijn zwager. Volgende week start ik weer met lessen op de rolbaan om de spieren alvast op te warmen 😉. Zijn er nog meer wintersportliefhebbers?

Ja!!!
Ook mijn grote favoriet.
In de voorjaarsvakantie gaan we.
Kinderen zijn al vanaf september aan t lessen op de borstelbaan. Zelf ski/train k dat ook één x per week, heerlijk als sport, om techniek te verbeteren en om goed voorbereid op reis te gaan.
Kinderen zijn nu 3 en 5. Die van 3 is zowaar al bochtjes aan t draaien (ze wilde heel graag al op les, was eigenlijk nog te jong, maar ze mocht t proberen een t gaat boven verwachting moet k zeggen)
De oudste is nu aan t oefenen om de ski bij te zetten, dus richting parallel. Erg leuk om te zien en gaaf dat we straks als gezin en x samen een piste kunnen doen.

• [verwijderd]

Noordeling wat knap zeg van je kinderen! We hebben twee maanden geleden al een introductieles gehad omdat we geswitcht zijn van rolbaan. Ik vond dat mijn kinderen het ook zo snel te pakken weer hadden. Ze hebben nu samen les op de baan (zijn 7 en 9 jaar) en ik heb hetzelfde uur les. In principe kan er nog iemand bij mij de baan op, maar mijn ervaring is dat er vaak heel veel beginners zijn en dat combineert niet met mij ivm de snelheid en hellingshoek van de baan. Vorige seizoenen daardoor altijd 1-op-1 les gehad. Echt dikke prima 👍. Ik
    wil mij dit seizoen richten op het carven en daar mijn techniek in verbeteren.

Heb je alles al compleet qua spullen? Ik heb voor dit jaar compressiesokken van merinowol op mijn verlanglijstje staan. Verder ben ik best wel compleet (wat jammer is, want ik ben dol op wintersport shoppen).

[verwijderd] ik ga nog nieuwe skischoenen kopen (m'n verjaardagscadeau).

Ik les/train in een groepje van 4 (en dat voor €90 euro voor t hele seizoen).
      k ben vooral bezig met de korte bochten nu, blijf k lastig vinden, de knie van m'n binnen been 'zakt' naar binnen.

Verder doen weer ook 'grappige' dingen als in formatie skiën (achter elkaar en naast elkaar) of afdalen. Gewoon leuk om samen met andere fanatiekelingen bezig te zijn.

• [verwijderd]

Noordeling korte bochten parallel gaat bij mij ook niet perfect qua techniek. In de sneeuw kan ik smokkelen en valt het niet op, maar op de rolbaan zie je dat het niet soepel gaat. Wel lekker goedkoop zeg! Ik betaal meer dan het dubbele voor 8 lessen. Vroeger heb ik wel op een borstelbaan ik huizen gesnowboard, maar waar ik nu woon is er helaas geen een in de buurt. Anders had ik het wel geweten 😊.

iMoeder ik ben echt een mega koukleum, maar als je flink aan het sporten bent en goede kleding hebt krijg je het echt niet koud. Nog sterker ik draag regelmatig een t-shirt onder mijn jas bij goed weer en bij zon lig ik rustig in een shirtje op een ligstoel te zonnebaden in de sneeuw! Het weer is vaker beter dan in Nederland.

[verwijderd]
          Ja dat smokkelen in de sneeuw herken ik.
          Daar ziet het er stuk beter uit dan op de baan.
          M'n oudste kon in Zoetermeer ook al stukken parallel dat lukt op de baan nog niet, leuke meevaller dan toch!

Waar gaan jullie eigenlijk heen?

Ik ga mee en let wel op de kinderen, van ons en schoonzussen. Beetje sleetje trekken, en kijken hoe de rest aan het skiën en snowboarden is😂😂👍 vind dat prima! De oudste gaat dit jaar denk ik voor het eerst op les. Dit word mijn 2e wintersport, vorige keer was ik hoogzwanger van de jongste dus ook niets actiefs gedaan. Schoonfamilie gaat elk jaar, soms meerdere keren. Ik ging van huis uit nooit op vakantie en kan wel vakanties en uitjes bedenken die ik leuker vind 🙈🙈 want man wat is dat duur! Wij gaan met heel de schoonfamilie in de carnavalsvakantie naar Oostenrijk. Schoonouders betalen voor iedereen ivm 60jaar oud geworden en 30jaar getrouwd komende maart. Dus daarom gaan wij weer mee😂🙈

Sweetl zelf geen zin om ook eens een paar lesjes te nemen? Zo leuk joh!

Misschien als de kids groter zijn, nu geen behoefte aan idd

Ik zou wel weer graag willen. Maar mijn kinderen zijn 4 en 2 jaar, dus even wachten tot ze wat ouder zijn.

• [verwijderd]

Sweetl het is inderdaad niet de goedkoopste vakantie 😬. In maart ga ik nog met mijn zwager buiten de schoolvakantie en dan is het wel betaalbaar voor 1 persoon. In een schoolvakantie, iedereen een skipas en voor de kinderen huren van ski’s etc. is een duur grapje. Hoe oud is je oudste?

Torretjeee wij hebben gewacht tot de jongste 4 was. Wel een poging gedaan toen ze 1 en 3 waren, maar ik vond dat niet leuk. Ik vind toch hoe ouder ze worden, hoe leuker. Nu kunnen we echt samen tochten maken.

• [verwijderd]

Noordeling breuil cervinia in Italië (Italiaanse kant van de Zwitserse matterhorn). Eerste keer voor mij, maar mijn zwager is er heel enthousiast over. Lange en brede pistes, waaronder de langste afdaling van Europa.

In maart ga ik naar portes du soleil. Dan gaan we echt voor de lange tochten maken, omdat we dan geen rekening met kinderen hoeven te houden. Waar gaan jullie heen?

• [verwijderd]

Sweetl mijn jongste skiet ook vanaf haar 4e. Wel heel beperkt. Paar keer per dag een baby piste en makkelijke blauwe pistes tussen mijn benen of aan een tuigje. Vaak was ze het na een uur al zat en wilde ze lekker in de sneeuw spelen. Het ging op zich best goed. De oudste hebben we vanaf 3 jaar geprobeerd, maar brulde de hele berg bij elkaar. Toen zijn we maar gestopt. Het moet wel leuk zijn 😬.

[verwijderd] ja ik zie het ook niet zitten om steeds om de beurt te skiën/snowboarden. Ook al gaan mijn schoonouders en een grote groep bekende + kinderen wel allemaal. Ik wil pas gaan als de kinderen les kunnen nemen en we zo echt samen kunnen skiën.

[verwijderd] Ow dat geloof ik gelijk hoor. Dat zeggen m’n winter sportende collega’s ook altijd. Ik ben ook nooit geweest dus geen idee hoe het is. Maybe someday. 😊 Vriend is wel van de wintersport dus wie weet.

• [verwijderd]

Torretjeee wij gingen toen ook met een grote groep en mijn vader en vrouw. Iedereen wilde weleens oppassen of om de beurt bij een van ons blijven tijdens een middagslaapje (riepen ze van te voren). Ik geloof dat dit welgeteld één keer gebeurd is en ik vond het daardoor ook echt geen leuke gezinsvakantie. Liever een paar jaar wachten en dan samen skiën 😊.

Torretjeee
                      Wij hebben ze vanaf 3 maanden meegenomen. We gaan wel altijd met een ander stel, dan om de beurt skiën.
                      Vandaag 2 jaar wel op de ski's gezet en beetje spreken glijden.
                      Oudste met 4 voor t eerst op les. Jongste is nu 3 gaan we wel proberen op les, halve dagen.

Als je niemand heeft om samen mee te gaan zou k wachten tot ze 3of 4 jaar zijn.

[verwijderd] iedereen ervaart dat dus wel anders. Bij ons gaat t wel echt in de beurt (wel allebei kinderen)
                        Veel samen met m'n man geskied, was super leuk.