Bloem Ik bedoel meer te zeggen dat als je je goede inzet toont en goed kan aangeven waar je naar op zoek bent en waarom, je gemotiveerd overkomt, er voldoende ruimte is om wel je droombaan te vinden. Regels en richtlijnen zijn er ook vooral om te kunnen reageren op de excessen en mensen extra te motiveren die niet willen. Ik ken mensen van beide kanten in de ww en degene die er echt goed en gemotiveerd mee bezig waren hebben allemaal een soortgelijke ervaring als ik (en snel weer een leuke baan) en ik ken ook wat drama verhalen maar daarvan lag ook echt wel het een en ander bij de mensen zelf.
Ik heb mijn droombaan uit de ww gevonden waar ik nu al 9 jaar werk. Hoewel ik het echt vreselijk vond. Een contract dat niet werd verlengd (hallo hoezo, ik had nog nooit gezeur over mijn werk gehad) onzekerheid (zometeen vind ik nooit meer een baan, moeten we ons spaargeld opeten, kan ik niks vinden, moet ik elke stomme baan aannemen) schaamte (wat heb ik verkeerd gedaan? Ww? Dat is toch vreselijk ik heb nooit ww gehad waarom krijg ik ww? Straks vinden mensen daar wat van)
Ik denk dat het allemaal logisch is en er mag zijn want het heeft gewoon impact als dat gebeurd en je moet dat echt verwerken. Dus gun dat jezelf ook. Maar uiteindelijk ga jij een nog veel betere stap zetten dan je ooit voor ogen had gehouden. Dat weet ik zeker!
(Overigens was bij mij toen bij een zorgorganisatie mijn contract niet verlengd en ook daar was het zomaar ineens, last minute , met alleen maar een vaag gesprek daarna en gewoon heel rauw allemaal. En ik was ook nog 30 weken zwanger)