Trees Ik heb het al vaker gezegd, maar ik ben echt enorm voorstander van de helmplicht voor op de elektrische fiets. Alleen daar wordt in Nederland zo moeilijk over gedaan. Ik ben echt een uitzondering hier met mijn helm op mijn leeftijd. Ik zie het eigenlijk alleen bij een deel van de bejaarden.

Ik zie het wel echt steeds meer bij volwassenen en vooral ook bij kleine kinderen. Toen oudste net leerde fietsen, was ze echt een van de weinigen met een helm. Nu zie ik het bij vier- en vijfjarigen echt heel regelmatig. Oudste is nu 6 en draagt ook gewoon een helm, maar van die leeftijd zie ik het wel minder.
Misschien ga ik er zelf ook nog wel eentje aanschaffen, want ik heb in korte tijd 2 fietsongelukjes gehad. Zonder echte schade verder, en gewoon op fietspaden. Want fietspaden zijn natuurlijk wel een verbetering als het gaat over landwegen, maar drukke fietspaden kunnen óók gevaarlijk zijn, als iedereen elkaar inhaalt en tegemoet rijdt en zo.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Vulpen Ik zie het wel echt steeds meer bij volwassenen en vooral ook bij kleine kinderen. Toen oudste net leerde fietsen, was ze echt een van de weinigen met een helm. Nu zie ik het bij vier- en vijfjarigen echt heel regelmatig.

Bij kleine kinderen zag ik het al regelmatig toen mijn kinderen klein waren. Mijn dochters hadden al een helm toen ze vanaf 8 a 9 maanden voor het eerst mee op de fiets gingen en dat was toen al niet erg raar. Ze hebben tot groep 6 een helm gedragen. Ze waren toen wel ver in de minderheid, maar nog niet de enige. In de stad zie ik het wel meer dan hier.

Bij volwassen in de leeftijd van 20-45 jaar zie ik het zelf echt heel weinig. Los van de bejaarden, de speed pedelecs (waarbij het inmiddels verplicht is) en af en toe mensen die dagelijks ver fietsen ivm woon-verkeer. Ik let er heel erg op, maar hier rijden nauwelijks dertigers of veertigers met helmen bij korte stukken/ pleziertochten. Tieners met helmen op een elektrische fiets zie ik al helemaal niet.

Ooh wat houdt mij dit bezig zeg. Mijn dochter is brugpieper en gaat op de elektrische fiets naar school. Dit is echt mijn grootste angst.

Ik zou willen dat een helm verplicht werd, maar je krijgt pubers en anders echt niet aan… 😩

• Trees hebben hierop gereageerd.

Puzzelstukje Dit is echt mijn grootste angst.

De mijne ook. Ik vind het echt helemaal niks.

een maand later

Vorige week is een collega van mij oma geworden van een kindje dat met 25 weken geboren is.
      Het kindje heeft hard gevochten maar is gisteren helaas overleden… zo intens verdrietig voor hun… 😢

@Huggybird ach nee wat verschrikkelijk. Je grootste nachtmerrie als zwangere en familie/vrienden

Schoonvader is woensdag geopereerd aan een darmpoliep. Operatie enzo ging goed.
        Donderdagmorgen koorts en naar ic gebracht. Smiddags in slaap. Begin avond zijn we opgeroepen.
        Momenteel is hij stabiel maar wel advies dat niet iedereen naar huis gaat. Schoonmoeder is nu slapen, wij nog in het ziekenhuis met zn 6e (man heeft 7 broers en zussen + nog wat aanhang)

Hij is paar uur stabiel gebleven maar is inmiddels wel verder achteruit gegaan. Schoonmoeder moet beslissingen gaan maken over wel/niet nog meer apparatuur etc. Zijn nieren beginnen te verslechteren.

Toch6 oh wat moet dat vreselijke keus zijn voor je schoonmoeder.

Hoe gaat het met jullie?

• Toch6 hebben hierop gereageerd.