Ik heb een Garmin fenix 6 sapphire. Deze is geweldig met hardlopen en andere sporten. Ik draag deze dag en nacht. Als ik ga sporten verwissel ik wel mijn leren bandje voor een siliconenbandje. Deze heeft de meest betrouwbare hartslagmeter van alle sporthorloges, meet ook de cadans en grondcontactrijd tijdens het hardlopen. Verder oa ook je vo2 max en zuurstofgehalte in je bloed. Behalve gps , meet deze ook hoogteverschillen tijdens het lopen, zodat je een nog betrouwbaardere afstand krijgt. Om de betrouwbaarheid te verhogen van de afgelegde afstanden, maakt deze naast gps namelijk gebruik van nog twee andere navigatiesystemen. Geeft aan of je productief bent en hoe je dit kan verbeteren, maar ook hoeveel hersteltijd je na een training moet pakken. Je kan spotify of een andere muziekapp erop installeren. Als je in een onbekende omgeving bent, kun je aangeven hoe ver je wilt rennen. Het horloge geeft dan suggesties voor routes. Het horloge zelf heeft ook duidelijke kaarten en richtingaanwijzingen. Is zo gemaakt dat het scherm bij felle zon goed leesbaar is en een lange batterijduur. Verder nog 1000 functies. Ik vind het echt een briljant horloge!