Lieve meiden,
Ik maak even dit topic aan voor een vriendin van mij. M'n beste vriendin ligt in scheiding. Even in het kort hun verhaal vertellen
In 2018 hebben ze na een zwangerschap van 38 weken hun zoontje verloren. Een zware tijd dus. Dit jaar hebben ze een gezond zoontje gekregen. Al snel na de geboorte van hun zoontje dit jaar gaf hij aan het niet aan te kunnen alleen met de kinderen te zijn en depressief te zijn. Sinds dien heeft vriendin alle zorg op zich genomen. Hij zat alleen maar boven te gamen. Maar er kwamen ineens allemaal dingen aan het licht. Hij gebruikte drugs, zat op gegeven moment stoned aan tafel thuis. Hij is meerdere malen vreemd gegaan en blijkbaar al jaren lang. Hij zegt al voor de geboorte van hun overleden zoontje geen gevoel meer voor haar te hebben. Na veel gedoe was de avond dat hij weer onder invloed thuis kwam na beloofd te hebben niet meer te gebruiken heeft zij gezegd je gaat vannacht maar bij je moeder slapen ik wil niet dat de kinderen je zo kunnen zien. De volgende dag is hij thuis gekomen, z'n spullen gepakt en vertrokken.
In de weken dat hij weg is liegt en bedriegt hij alles aan elkaar. Hij verteld aan mensen dat zij altijd al wist van het vreemdgaan, liegt over gebruik, aantal keren vreemdgaan etc. Nam enorme zakelijke en harde houding aan tegen vriendin. Bord moest in de tuin voor verkoop, zij ging met de Kids maar bij haar moeder in piepklein huisje, scheiding zo snel mogelijk rond en niks leek hem te boeien hoe m'n vriendin eronder was en totaal geen bewustzijn wat hij haar allemaal aan deed. Toen van 1 op andere dag ging hij appen en bellen spijt me zo wil het nog proberen blabla. Vriendin die totaal in de war was door alles wat er ineens gebeurde wilde relatie van 10 jaar niet ineens weggooien en tegen haar gevoel in gaf ze toch nog een kans. Na 2 weken waarin hij steeds contact zocht, zich weer zo verliefd voelde zei hij, kwam hij op een dag thuis bij haar ja deur is toch dicht voel al jaren niks meer voor je klaar.
We zijn nu 2 weken later. Meneer zegt nu al 2 weken een vriendin te hebben. Hij had al laten vallen z'n vriendin voor te willen stellen. Mijn vriendin gaf aan voorlopig echt nog niet. Vandaag had hij dag de kinderen en vriendin werkte. Toen ze thuiskwam zei hij niks alleen hoe laat baby fles had gehad en vertrok. Via dochter van bijna 4 kwam vriendin erachter dat hij vandaag zijn vriendin in hun huis heeft gelaten en samen de dag met de kinderen door heeft gebracht.
Oké sorry voor dit onwijs lange verhaal. Doet er allemaal niet toe. Ze zijn samen bij een mediator, maar ik denk al die is toch voor als je er samen nog uit kan komen?
Vriendin is bang om advocaat te nemen. Hij heeft zoveel gedaan, zoveel gelogen, alles waar ze bang voor was komt uit. Haar angst dat als ze advocaat inschakelt is dat hij de kinderen ineens mee neemt. Of wat hij dan doet. Want ze zegt ik kan hem niet verbieden om de kinderen te zien. Wat doet hij dan als hij hele dag met ze is en ik ben aan het werk.
Van het moment dat hij uit huis is vertrokken tot nu is ong 7 weken ofzo. Enorme rollercoaster dus in korte tijd. Ze zijn in die tijd 1x bij mediator geweest, vervolg afspraak afgezegd want ze zouden eerst relatie therapie gaan proberen. Ze hebben nog geen vervolg afspraak kunnen plannen. Er staat hierdoor dus nog niks zwart op wit over bijv omgangsregeling, wat te doen bij nieuwe relatie noem alles maar op. Hierdoor zal zij geen poot hebben om op te staan denk ik?
Er zijn hier helaas meerdere meiden die gescheiden zijn. Ik wil jullie om tips vragen. Ik ben zo goed als haar familie en hoor dus alles maar ik ken zelf niemand die gescheiden is. Ik weet niks van wat je rechten zijn en niet, hoe en wat te regelen. En ik wil er wel echt voor haar zijn en ook bij kunnen staan met tips enzo. Daarom plaats ik het na lang twijfelen hier.