Tijdens de zwangerschap van N. heeft het tot 34 weken geduurd voordat wij het eens waren over zijn roepnaam en pas op de laatste dag van het aangeven kwam daar zijn tweede naam bij. Uiteindelijk is mijn zoons tweede naam de naam geworden die ik zou krijgen als ik een jongen was geweest, volgens mijn man een hele mooie knipoog naar mijn moeder toe.
Deze keer hoop ik toch wel wat eerder de naam te hebben. 🤐😂
Deze keer word het nog ingewikkelder omdat ik het geslacht niet wil weten, dus wie heeft mooie suggesties voor Hebreeuwse jongens en meisjes namen ?😬

Pietje1987 ik heet in het echt zeker heel anders, wie geeft nou zijn kind de naam Ysabella met een Y?🙈😂 Hoe weet jij dat trouwens? Ik dacht dat dat mijn best bewaarde geheim was van dit forum. 😋

Ysabella je hebt het wel vaker ergens geschreven en volgens mij heb ik het uit de kortstondige Facebook-opstand-periode onthouden 🤔

Maar serieus, ik vind Isabel fantastisch ❤️

Heb er nog even Google bij gepakt:

Meisje:
        Tove
        Abby/Abigail
        Naema
        Jada

Jongens:
        Daniël
        David
        Benjamin
        en natuurlijk mijn favoriet: Thomas

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Pietje1987 Oh, ik vind Abby/Abigail echt prachtig!

Sela
          Shiri
          Mara
          Mirjam
          Naomi
          Ruth
          Debora(h)/Debra

En mijn eigen naam: weg 😁 (haal ik zo weer weg, dus niet citeren aub.)

Pietje1987 oh ja Haha! Helemaal vergeten zeg. Isabel vind ik ook mooi, maar soms zegt mijn man Ysa tegen mij om me te plagen/pesten. Dus ik denk dat dat hem niet gaat worden.

Zelf dachten wij aan Danée voor een meisje. Danée vind ik mooi passen bij N (naam verwijderd, zijn naam haal ik straks weer weg) Daniël is de tweede naam van N dus die naam valt sowieso af. David spookt trouwens telkens als tweede naam door mijn hoofd, op de 1 of andere manier vind ik het een krachtige naam.

[verwijderd] ik denk dat Abigail niet bij ons past en Sela zou mijn man op de één of andere manier te apart vinden.

Namen zoeken en kiezen vind ik zo lastig, het is iets wat jij je kind voor altijd meegeeft.🙈

Toch6 het liefste een wat korte naam die moeilijk af te korten is. 🙈😬

Ysabella dan leert je man dat lekker snel af 😆 Soort ‘vernoeming’ naar jou, leuk!

David hadden wij ook een tijdje op de lijst. Voor ons gevoel iets te ‘kerkelijk’ ofzo. Wel inderdaad een sterke naam!!

Pietje1987 hahaha misschien ga ik de naam maar eens opperen.

Daar heb je zeker een punt, gelukkig hebben we nog heel wat weekjes om na te denken, maar ik ben bang (vooral bij een jongensnaam) dat het echt weer een hele zoektocht word.

Ysabella herkenbaar hoor! Bij onze dochter waren we met 20 weken er al helemaal klaar voor. Bij onze zoon hebben we alle hulp troepen ingeschakeld voor ideeën en waren we er met 36 weken ongeveer uit 🙈

• [verwijderd]

Toch6 Die waren niet hebreeuws hè, dat waren heidenen. 😉

• Toch6 hebben hierop gereageerd.
                    • [verwijderd]

@Ysabella, ik heb je topic verplaats naar het subforum En we noemen ze...

[verwijderd] oh ja, is waar. Zat bijbels te denken maar dat waren natuurlijk niet alleen Hebreeën