Ik ben echt dol op kerst. Het voelt altijd echt een beetje als "mijn" feestje. (Ik ben ook jarig met kerst.) En ik vind het ook altijd een heel hoopvol feest. Sinds mijn pubertijd heb ik last van winterdepressie dus die tijd van het jaar is niet mijn beste tijd qua stemming. Het kerstfeest geeft me altijd hoop. Scheelt misschien ook dat ik christen ben en voor ons de geboorte van christus centraal staat.
Ik moet altijd moeilijk doen om een moment te vinden waarop ik de kerstboom en andere kerstversieringen binnen kan halen. Ik vind eigenlijk dat het pas na pakjesavond mag. Op 9 december is mijn dochter echter jarig, dus het weekeind na pakjesavond vieren wij altijd haar verjaardag. Dit jaar vieren we pakjesavond echter al op 1 december (met familie die ver weg woont, dus moest in een weekeind), dus ik vind dat ik de boom nu best al voor 5 december mag halen! π Eigenlijk wil ik alles gezellig in kerstsfeer hebben als we mijn dochter's verjaardag vieren.
Ik heb vandaag bij het tuincentrum wat nieuwe onrnamenten gekocht voor in de kerstboom. Ik wil hem dit jaar eens een beetje anders doen dan we tot nu toe altijd hadden. Ik heb er helemaal zin in! Het wordt heel mooi! π