Hoi,
Voor mijn vriend zou het eea aan hulpmiddelen handig zijn. Hij heeft een ipad met communicatieapp, maar logopedie heeft aangeraden om een smartwatch met reminders erop te kopen. Dat hij dus een piepje krijgt die hem helpt herinneren dat hij moet drinken etc. Het hersenletsel heeft zijn initiatiefname aangetast, hij is wel tijdsbewust, dus hij belt bv elke avond netjes om 22 uur voor zijn medicijnen, maar als iets niet een afspraak is vindt hij het soms moeilijk om handelingen op te starten. Zo'n reminder zou hem dan kunnen helpen.
Apple watch (OS ofzo?) schijnt ook een sportfunctie te hebben speciaal voor rolstoelers. Je gezondheid in de gaten houden, ook qua calorie-inname en verbruik, is best tricky als je permanent in een rolstoel zit, en als je er niet aan werkt heb je verhoogd risico op vanalles. Dus ik denk erover om toch zo'n horlogo te kopen, maar welke dan, en kan dat wel als hij een samsung mobiel heeft?
Daarnaast willen we een noisecancelling headphone; als hij dan ergens is en overprikkeld raakt kan het geluid even uit/op een rustig muziekje.
Vorige week had hij vrijgezellenfeest, deels in ons eigen gebouw, toen kwam hij tussendoor even 10 minuutjes thuis om te ontprikkelen, en dat werkte super. Ik wil proberen die mogelijkheid te creëren als we uit zijn.
Maar als ik ga googles op noisecancelling headphones word ik helemaal overspoeld. Sommige zijn supergoednoisecancelling, sommige medium, hoe groot is dat verschil? De prijzen schrok ik ook wel een beetje van eigenlijk. En mochten we later een iphone kopen om bij dat horloge te passen, kan dan die headphone ook wel daarbij?
Ik heb zo geen geduld voor dit soort dingen 😑 help!