E wil morgen trakteren, C wil morgen ook trakteren...

J, wil jij morgen ook trakteren want dan stuur ik jouw juf ook een berichtje...?

Nee, dat heb ik in januari nog gedaan.

Oke😆 toen was je verjaardag, nu heb je een zusje. Maar ik ga niks dwingen

N. was van de week heel boos dat hij 's avonds in het donker niet meer mocht fietsen.

"Als ik niet mag op mijn fiets mag, dan ga ik met mijn jas en laarzen aan slapen. Mag ik nu op mijn fiets?"

"Nee"

"Maar ik wil niet met mijn jas aan slapen."

I houdt van smiski's. Dat zijn blind boxes met dit soort poppetjes, die je overal kan opplakken en licht geven in het donker.

I heeft de op zijn kop hangende gehad in de grabbelton voor haar verjaardag, maar zag pas te laat dat hij op zijn kop moest. We hebben hem dus omgedoopt tot Jezus.

Vandaag: zakgeld is binnen, 3 nieuwe smiski's besteld. Maar het zijn blind boxes, dus ik vroeg wat nou als je een dubbele hebt?
I: Dat maakt niet uit.
Ik: En wat nou als je straks 4 Jezussen hebt?
I: dan beschouw ik dat als een teken van boven en begin ik mijn eigen cult!

Onze oudste vond het alles behalve grappig, ik had de slappe lach.

Rayman spelen op de Nintendo via de tv

‘Mama, jij moet je handen omhoog doen’
Ik steek mijn handen de lucht in
‘Mam!!!! Van het poppetje en dan moet je dat ding omhoog houden’
Ik steek mijn handen in de lucht en steek de console horizontaal de lucht in
‘NEEEEEEE!!!!! Je moet zorgen dat jou poppppeetjeee zijn handen omhoog doet en dat kan alleen als jij het knopje omhoog duwt met je duim. Dan kan ik erop staan en springen zodat ik een snellere tijd kan halen’
‘Dus samen gamen betekent in dit geval je moeder mag om de 5 seconden 1 knopje omhoog duwen zodat jij een record kan halen?

‘Daar ben ik goed voor?’
‘Jaaa!! Wil je dat?’
‘Nee’
‘MAAAAAM Je wilde toch samen gamen?!?!’

Ik heb zo de slappe lach gehad, zelfs toen N moest huilen omdat ik mijn handen weer de lucht in stak. 😂🫣 loedermoederrrrr.

Dochter-van-zeven, man en ik kijken naar het Jeugdjournaal en het gaat over de voetbalwedstrijd van Go Ahead tegen psv van gisteren (we kijken geen voetbal).

Hoor ik ineens zachtjes mijn dochter zingen 'jingle bells, jingle bells, jingle all the way. Iedereen kan voetballen, behalve psv'. Ze keek er ook doodserieus bij, ik lag helemaal krom van het lachen.
Had ze de jongens op school horen zingen 🤣

Mijn leaseauto krijgt een beurt. Ik heb een app op mijn telefoon waarmee ik de auto op afstand kan volgen, de airco kan starten, ladenkan starten, enz. Ik krijg nu net een melding: deur niet vergrendeld, motorkap niet gesloten. Controleer de status van uw voertuig.

Ze zijn er dus mee bezig

Zoon-van-bijna-vijf staat onder de douche te zingen: 'piet piraat, Piet piraat, schip a schipaschipaschip, dat is jouw kameraad, schip a schipaschipaschip'

Het woord Ahoy wordt duidelijk nog niet gekoppeld aan piraten hier in huis 😝

10 dagen later

I heeft sinds een paar weken een nieuw bed. Daar staat horizontaal een kallax kast voor, zodat ze een soort nestje heeft gecreëerd. Supergezellig plekje is het geworden.
En iedere avond als ik welterusten ga zeggen, hang ik over de kast alsof het een bar is en bestel ik een drankje.
Vandaag had ze dus een miniflesje vodka uit de keuken gejat en voor me klaar gezet op de bar 😂

8 dagen later

‘ N ik ben zo trots op je dat de keersommen in 2 dagen zoveel beter gaan, je hebt er zo je best op gedaan’
‘Nee mama, dit komt niet omdat ik mijn best heb gedaan dit komt door jou’

Zo lief!🥰

C komt thuis met een "kom in de kas" kleurplaat...
Hier, een 8 1 🙄

Echt op de toon en manier van de pubers🤣

Hardstikke lekker weer, zonnetje schijnt, mensen spelen bij het kanaal, bloemetjes bloeien, vlinders fladderen, en dan heb je I: die in Hello Kitty pyjama in bed ligt met een laptop want het is weekend en dat heb ik verdiend na de toetsweek.
Ondertussen stromen de cijfers binnen, en eerlijk is eerlijk, ze heeft hard gewerkt.
I: oh ik heb trouwens wel een onvoldoende.
Ik: voor wat?
I: uhm.... actief bewegen bij gym. Kijk, ik mag meneer B niet, maar in dit geval vind ik het op zich wel fair.

Zou je denken? 🤣