Tantetil Marshmallow dus eigenlijk 415?? Maar dat is toch geen tijd om op te staan? Wat heb je toen gedaan?
Vulpen Nescio Ik heb hier de halve nacht over nagedacht maar je bedoelt dat onze wintertijd eerst nog een uur achteruit was, toch? (Dus dat het dan 6 uur was in plaats van - nieuwe tijd - 7 uur nu) Dan lijkt permanent wintertijd me toch een beter idee. Je wil uiteindelijk toch een beetje ervoor zorgen dat de zon rond 12 uur op z'n hoogst staat, denk ik.
Jessie80 Nescio Nog een half uur erbij zou betekenen dat we 1,5 uur voorlopen op wat normaal is. Nee, we gaan dan tussen de zomer en winter tijd in zitten. Dus een half uur voor op wat biologisch klopt. De kinderen gewoon op de oude tijd wakker... logisch natuurlijk.
fafa Jessie80 Nee, wat Nescio zegt klopt. In de winter zitten we al op 1 uur verschil met "12-uur-zon-op-zn-hoogst". In de zomer is dat 2 uur verschil. Dus als we gaan middelen zitten we op 1,5 uur verschil.
Nescio Jessie80 wat @fafa al zei inderdaad, we gaan 1,5 uur vooruit. En ik vind dat halve uur erg onlogisch ook.
Pietje1987 Ik zit al een half uur beneden😭 Gelukkig was ik op tijd naar bed gegaan, dus wel voldoende uurtjes gepakt 🙂
Elsie89 Gisteren verjaardag van de jongste gevierd dus goed uitgeput en gelukkig pas 6.45 nieuwe tijd wakker (meestal 6.00 oude tijd) Oudste slaapt nog
Marshmallow Liekje81 haha ik ook. Ik ben al 3,5 uur wakker 😬 Hoop echt dat t morgen beter is. Anders wordt t een vermoeiende week. Kan pas vrijdag om 6.30 wakker worden (dat voelt dan serieus als uitslapen 🙈).
Liekje81 Hier wel erg mazzel gehad, maar dat is meer omdat dochter zich niet zo lekker voelt. Ze sliep om 19.20 gisteren en heeft klokje rond geslapen, waardoor nieuwe tijd 6.20 wakker. Wat dr normale tijd is. Dus wij zitten nu al in het gewone ritme weer.
Liekje81 Pietje1987 Dafne is meestal tussen 6 en half 7 wakker, ook weekend helaas. Klokje rond slapen doet ze zelden. Dus vandaag mazzel. Hoewel ze wel hoesterig is, hopelijk wordt ze niet ziek.
Noordeling Ik hoor net m'n jongste dochter, gelukkig deze week aardig vakantie ritme opgebouwd (later naar bed, later er uit), komt nu prima uit.
Lovely83 Jongste was 7:30 nieuwe tijd wakker, ik vind het prima. Normaal is het een uur later en eigenlijk vind ik dat altijd wel wat laat aangezien ik een vroege vogel ben.
Jessie80 fafa oké, Ik snap het. Denk alleen niet dat het reëel is dat we ooit helemaal terug gaan naar hoe het anderhalve eeuw geleden was. En wat mij betreft hoeft dat ook niet. Onze maatschappij is volgens mij ook niet meer ingericht op dat 12 uur het midden van de dag is. Hoop alleen wel dat mensen inzien dat 2 uur echt te laat is...
fafa Ik vind trouwens zowel doorgaan met verzetten, als permanente wintertijd als een half uur middelen wel best. Als het maar geen permanente zomertijd wordt. Dat is in de winter echt niet te doen.
Manque fafa Die zomertijd vind ik nog het meest onzinnige van alles. Waarom moet het licht zijn tot na 22:00? Ik snap dat mensen graag tot laat in de avond op terrasjes zitten, maar kom op, moet het daarom tot zo laat licht bij blijven? Wintertijd aanhouden vind ik ook dikke prima.
Marshmallow Ik ben trouwens voor een permanente winter tijd. Zomertijd is in de winter idd niet te doen. Dan zou het pas om rond 10 uur licht worden. Ik moet er niet aan denken. Zelf trouwens helemaal geen last van het verzetten.